پیشگیری از خروج واحد یک گازی در پیک مصرف تابستان

هوشیاری و عکس العمل سریع کارکنان نیروگاه نکا، مانع از خروج واحد یک گازی در پیک مصرف تابستان شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، با هوشیاری و عکس العمل به موقع کارکنان نیروگاه شهیدسلیمی نکا در زمان جداشدن شیلنگ روغن هیدرولیک دایورتر دمپر بویلر یک، از خروج واحد یک گازی در پیک مصرف تابستان جلوگیری شد.

سرپرست امور بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی با اعلام این خبر افزود، در پی جدا شدن شیلنگ روغن هیدرولیک دایورتر دمپر بویلر یک که دارای فشار 250 بار است و منجر به تخلیه حجم زیادی از روغن می شد با حضور به موقع همکاران بهره برداری و تعمیرات و بررسی های انجام شده در محل، جهت عدم خروج واحد با تغییرات در سطح کنترلی و حفاظتی واحد و مانورهای مناسب جهت اطمینان بخشی از حفظ واحد و عبور از شرایط بحران تصمیم گیری و هماهنگ شد تا فرصت در اختیار همکاران تعمیرات جهت رفع عیب قرار گیرد وهمکاران تعمیرات نیز با احساس مسئولیت بالا و انجام کارگروهی و کمک همه بخشها در کوتاه ترین زمان ممکن به تعویض شیلنگ و انجام فعالیتهای مرتبط اقدام نمودند و با اضافه نمودن روغن، سطح مخزن نرمال شد و واحد در شرایط عادی بهره برداری قرار گرفت.

محمد قاسمی حاجی گفت: با توجه به کاهش سطح مخزن در زمان بروز حادثه حتی در خروج بویلر به دلیل عدم امکان استارت پمپ روغن و دریافت سیگنال بسته بودن کامل دایورتر دمپر احتمال تریپ و خروج واحد یک گازی نیز وجود داشت، لذا اهمیت فعالیتهای انجام شده از این منظر بسیار زیاد است.

وی افزود: در این زمان عملکرد جهادی همکاران امور بهره برداری جهت حفظ واحد و امور تعمیرات سیکل ترکیبی جهت رفع عیب از خروج بویلر بازیاب و واحد یک گازی جلوگیری کرد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha