معاون استاندار خراسان رضوی به صورت سرزده از چند نانوایی سطح شهر بازدید کرد

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به صورت سرزده از چند نانوایی سطح شهر بازدید و با شهروندان مشهدی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ ابوالفضل چمندی در حاشیه این بازدید گفت: امروز به نمایندگی از استاندار برای بررسی وضعیت نانوایی ها، به صورت میدانی به برخی از واحدها مراجعه شد و نارضایتی های مردم مورد بررسی قرار گرفت.


معاون استاندار افزود: دولت برای اینکه نان گران به دست مردم نرسد، طرح نانینو را اجرا کرده است و نانواها با استفاده از دستگاه های پوز مخصوص، نان خود را در اختیار شهروندان قرار میدهند؛ و به ازای فروش نان ۱۵ درصد یارانه به عنوان سود خالص خود دریافت میکنند. به طور مثال اگر یک نانوایی بتواند روزانه یک میلیون تومان نان به فروش برساند؛ ۱۵۰ هزار تومان یارانه نیز در پایان همان شب دریافت خواهند کرد که در ماه رقم چهار میلیون و پانصد هزار تومان از طرف دولت دریافت میکنند.


چمندی اظهار کرد: در این بازدید مشاهده شد که تخلفاتی در عدم استفاده از این دستگاهها و یا فروش نان به صورت صوری انجام میشود که نسبت به انجام آن تذکراتی داده شد. همچنین یکی از درخواست های مردم، کم فروشی و یا گرانفروشی نان است و برخی از این واحدهای نانوایی که تخلف آن گزارش شده است، تحت نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت محرز شدن اشتباه ، جریمه ، تعطیلی واحد و لغو پروانه در انتظار متخلفان خواهد بود.


وی گفت: همچنین فروش نان کنجدی به مردم برخلاف میل آنها، تخلف محسوب شده و اگر این موارد را رصد کنیم ۱۰ برابر فروش مورد جریمه قرار خواهند گرفت و در صورت ادامه منجر به لغو پروانه نانوایی خواهد شد.


معاون استاندار ادامه داد: یکی دیگر از موارد تخلف، عدم حضور صاحب جواز در محل نانوایی است که به، یک اپیدمی تبدیل شده است و اتحادیه نانوایی ها را ملزم کرده ایم که صاحب جواز، باید در محل نانوایی حضور پیدا کند و این در حالی است که متاسفانه برخی از نانوایی ها مجوز را به نام همسر خود و یا یک فرد دیگر دریافت و اعلام می کنند، چون این افراد خانم هستند نمی توانند در محل نانوایی حضور داشته باشند با اینحال در صورت تخلف، لغو پروانه را در انتظار خواهند داشت.


چمندی گفت: برای دهه آخر صفر نیز پیش بینی‌های شده است تا با استفاده از نانوایی های سیار و یا ارگانها و سازمانهایی که نانوایی در اختیار دارند نیاز واقعی مردم بر طرف شود. همچنین برخی از شهرستان های استان به عنوان معین شهر مشهد در نظر گرفته شده اند تا نان از سطح استان به مشهد روان شود و زائران و مجاوران مشکلی در خصوص نان در روزهای پایانی ماه صفر نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha