لزوم جدایی مدیران از تفکر "حکومت شیرِ نفتی" / شیر نفت بسته شد

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مدیران باید  قبول کنند که  دوره حکومت نفتی در کشور پایان یافته است، گفت: ذهنیت مدیران باید عوض شود و بدانند که عصر بازکردن شیر نفت، فروش و تبدیل آن به دلار و ریال و تقسیم آن به عنوان اعتبارات بین دستگاههای دولتی برای انجام امور،  به سر آمده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی در آیین برگزاری جشنواره شهید رجایی استان و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برگزیده استان با بیان اینکه مدیران باید ذهنیت و نگاه خود را متفاوت کنند، افزود: اگرچه متاسفانه هنوز هم هستند، مدیرانی که همچنان به دوره حکومت شیر نفتی فکر می کنند، ولی باید برای تغییر این تفکر تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما، دیگر اقتصاد نفتی نیست، تصریح کرد: رویه ای که طی آن دستگاهی منتظر باشد تا با تخصیص اعتبارات، کار خود را انجام دهد منسوخ شده است.

استاندار زنجان با اشاره به گذشت نزدیک به یک سال از استقرار دولت سیزدهم، گفت: ضمن اینکه باید عملکرد یک سال گذشته خود را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید متفاوت فکر کنیم تا بتوانیم در دوره و شرایط جدید کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه، آنچه که در یک سال گذشته مرا رنج داد مسئله مولدسازی در استان بود، افزود: متاسفانه روئسای دستگاه ها در این حوزه، آنگونه که باید، همراهی نکردند و تفکرشان چنین بود که عایدی حاصل از مولدسازی ها، متعلق به آنهاست در حالی که باید آنها را به ثروت سازی برای خدمت رسانی به مردم تبدیل کنند.

وی به ساختمان‌های از رده خارج شده و نیمه کاره بسیاری که در سطح شهر رها شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: ساختمان های نیمه کاره برای شهر معضل شده اند، در حالیکه متعلق به بیت المال بوده و نباید رها شوند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، در سال جدید در این باره متفاوت عمل خواهیم کرد و آنها را به ثروت هایی که به خیر و مصلحت مردم بیانجامد تبدیل می کنیم، تصریح کرد: هدف، تغییر مسئله اعتبارات است همچنان که در رده های بالای حکومتی هم، نگاه متفاوت شده است.

افشارچی از طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس خبر داد و افزود: اگر چنین نگاهی حاکم شود، قطعا تورم، کاهش شدید پیدا خواهد کرد .

مدیران باید نسبت به ورود به عرصه تکنولوژی حساس باشند

وی اظهارداشت: یک نگاه، از محل نگاه متفاوت به آورده اعتبارات حاکمیت و دولت است
و نگاه متفاوت دیگر، باید از محل تغییر و تحول در حوزه تکنولوژی ایجاد شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه موبایل ها و دنیای دیجیتال موجود می توانند به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرند، گفت: مدیران باید نسبت به ورود به عرصه تکنولوژی و استفاده بهینه از آن که به فراوانی دردسترس است، حساس باشند.

افشارچی، با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی کارهای بسیاری می توان انجام داد که منجر به رفاه مردم و دسترسی آسان به نیازمندی ها و گرفتن خدمات بهتر باشد، افزود: به عنوان ساده ترین مثال، با استفاده از تکنولوژی می توان ، از زمان و جهت رسیدن اولین اتوبوس به ایستگاه مورد نظر، اطلاع پیدا کرد که مواردی از این دست می تواند برای انجام خدمات بهتر به مردم در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما این موضوع را از استانداری آغاز کرده ایم تصریح کرد: اجرای داشبورد مدیریتی استان گام اول در این راستا است و از این طریق می توانیم داده های عملکردی استان را ببینیم.

مقام عالی اجرایی دولت در استان گفت: این داده ها، شفافیت عملکرد به دنبال دارد و شفافیت نیز باعث افزایش بهره وری خواهد شد.
افشارچی با بیان اینکه هم اکنون می دانیم که در کدام دستگاه چه عملکردی وجود دارد، اظهار داشت: از این داده ها برای رخدادهای بعدی در گام های دیگر استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: اگر دستگاهها سرویسی دارند که در پیشخوان دولت ارائه می دهند، همان سرویس ها باید در اختیار وب سرویس قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نیاز داریم تا حرکت مثبتی انجام گیرد، تصریح کرد: پروژه "زنجانِ من" در همین راستا و با کمک شهرداری، تا چند وقت دیگر شروع می شود و همه تلاش ما بر این است که داده ها برای شفافیت عملکرد، در اختیار مردم قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha