خادم الحسین شدم /پزشکانی که به جای زائر بودن خادمی را انتخاب کردند

از کودکی خیلی دوست داشتم پزشک و خادم بشوم اما این فرصت برایم جور نمیشد ولی در اینجا خادم الحسینی به صورت موقت برایم اتفاق افتاد و آرزویم برآورده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری سلامت به کربلای معلی؛امسال شاهد حضور میلیونی زائرین امام حسین (ع) از کشور ایران به کشور عراق هستیم خیلی‌ها با پای پیاده و تاول زد طول جاده عشق را بسختی پیمودند تا به مقصد نهایی برسند و عشق خودشان را به سرور شهیدان نشان دهند.

وقتی وارد زمین کربلا می‌شوی حس و حالت ملکوتی می‌شود و قدم هایت برای رسیدن به حرم مولای عشق بی‌قراری می‌کند مخصوصا وقتی باید به این سفر معنوی هجرت کرد تا عشق واقعی را تجربه‌کرداین عشق معنوی در گرو سفر به کربلای معلی است و کربلا بهشت زمین است.

اینجا گام‌هایت برای رفتن به حرم مولای عشق بی‌قراری می‌کنند

امسال حس و حال عجیبی برای رفتن به این سفر داشتم ودر شب قدر تنها خواسته ام برای خودم امضای سفر کربلا بود،وقتی از سمت هلال احمر و خبرگزاری سلامت اسمم را برای این سفر نوشتند نورامیدی برای رسیدن به این خواسته در من روشن شد اما هنوز مطمئن نبودم بشود بروم !

به هرحال پس از جلسه شورای شهر ناگهان تصمیم گرفتم برای صدور گذرنامه اقدام کنم که با مراجعه به پلیس +۱۰ کارهای صدور را انجام دادم ، لحظات آخری بود که از سمت خبرگزاری تماس گرفتند و گفتند که به عنوان خبرنگار برای پوشش خبری تیم پزشکی عازم می شوید که واقعا از خوشحالی اشک شوق ریختم .

وقتی خبردرگیری در عراق در رسانه ها اعلام شد و مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق برای زائران حسینی اربعین بسته شد ،دل نگرانی بوجود آمد که نکنه کنسل بشه، اما به لطف خدا درگیری پایان و مرزها برای عاشقان حسینی باز شد.

و کم کم به لحظات موعود سفر (۱۷مرداد) نزدیک و دل بیقرار برای رسیدن به دلدار ، اعزام از تهران بود و منم هیچ شناخت قبلی از اعضای تیم نداشتم تنهایی راهی این سفر برای اولین بار شدم و دوستان بسیار خوبی در این سفر به لیست دوستانم اضافه شد.

باورم نمیشد روزی چشمانم به حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل‌العباس (ع) بیافتد همیشه آرزوی رفتن به زیارت کربلا را در دل داشتم و اکنون که این فرصت طلایی به لطف خداوند متعال و دعوت نامه امام حسین(ع ) در اختیار من گذاشته شد سپاسگذارم.

کربلا قطعه‌ای از بهشت است و هنگامی که وارد کربلا می‌شوید از همه تعلقات مادی دل می‌برید و فقط و فقط به فکر سیدالشهدا، اهل‌بیت (ع) و یارانش می‌افتید،اینجا ناخودآگاه اشک‌ها برای اربابمان امام حسین (ع) بر گونه‌ها روان و جاری می‌شوند دیگر نیازی نیست اینجا کسی برایت روضه حضرت علی‌اصغر(ع) و امام حسین (ع) را بخواند اینجا خاک‌ها و زمینش از امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) سخن می‌گویند .

وقتی به بین‌الحرمین می‌روی گویی در بهشت قدم می‌گذاری سخن گفتن از این مکان قابل توصیف نیست باید به این مکان بیایی تا معنی عشق واقعی را بفهمی، اینجا گام‌هایت برای رفتن به حرم مولای عشق بی‌قراری می‌کنند.

درسته من به عنوان خبرنگار تیم اعزام شده بودم اما باتوجه به نجاتگر هلال‌احمر بودنم با آشنایی مختصری که از پزشکی داشتم نتونستم بیکار بمونم و خانم دکتر درمانگاه به منم شیفت داد تا بتونم در کنار کار خبر کارای پرستاری رو با اعضای تیم داشته باشم.

وقتی خدمت حسینی رو میبینی ناخودآگاه خودت هم دوست داری به نحوی این خدمت رو به زائران حسینی داشته باشی .

پزشکانی که به جای زائر بودن خادمی را انتخاب کردند

سفر اربعین، از جمله سفرهایی است که در احادیث و روایات بسیار تأکید شده، هرچند زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام در همه اوقات سال دارای ثواب و آثار پر برکت بسیاری است و چه بسیار عاشق و دلداده ای که با پای دل و کمترین بضاعت راهی سفر عشق می‌شوند و شاید اگر نبود این موکب‌ها و میزبانی‌ها، سفر برای همه ممکن و میسر نبود.

اما حالا به لطف خدا و کرامت حضرت اباعبدالله (علیه السلام) و عشق اوست که همه اعم از پیر وجوان، کودک و بزرگ به راحتی به این سفر مشرف می‌شوند.
در کنار خیل عظیمی که تلاش می‌کنند از طریق زیارت، ارادت و عشق خود را به حضرت اباعبدالله نشان دهند،
کسانی هستند که به جای زائر بودن خادمی خیل عظیم عاشقان و دلدادگانِ زیارت حرم‌های مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و اباالفضل‌العباس(ع) را انتخاب کردند

معجزه اربعین نزدیک کردن قلب‌های مسلمانان به هم است

دکتر مهیا نادرخانی یکی از پزشکانی که بصورت داوطلبانه در این تیم برای خدمت به زائران حسینی خدمات پزشکی ارائه میداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت از حس و حال این روزها گفت : بنده برای اولین بار بود که به این سفر میومدم و تصوری نداشتم که این همه زائر چگونه از کشورهای مختلف در این دمای بالای ۴۵ درجه با پاهای پیاده به عشق حسین (ع) قدم در این مسیر گذاشتند ولی به این نتیجه رسیدم تا نیایی و نبینی نمیتونی حال این زائران رو درک کنی !

وی بااشاره به نحوه اعزام شدن و خادمی در این موکب بیان کرد: خیلی به طور اتفاقی با همکارم در خصوص فعالیت پزشکی صحبت میکردیم که همکارم گفت با من تماس گرفتن و نیاز به پزشک طب اورژانس دارند اگه دوست داری معرفی کنم که به لطف خدا این اتفاق افتاد و باوجود شیفت های متعدد این سفر مهیا شد و تونستم در خدمت زائران حسینی باشم.

از کودکی خیلی دوست داشتم پزشک و خادم بشوم ولی این فرصت برایم جور نمیشد ولی در اینجا هردو به صورت موقت برایم اتفاق افتاد و این حس معنوی برایم بوجود آمد و آرزویم برآورده شد تا بتوانم کمکی به هم نوعان خود داشته باشم.

باتوجه به سختی هایی که در این راه وجود دارد ولی این سختی ها و این فضای معنوی لذت زیادی دارد به طوری که دوست ندارم برگردم .

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار سلامت در خصوص نداشتن زبان مشترک کارکردن سخت نبود، گفت: یکی از معجزات اربعین نزدیک کردن قلب‌های مسلمانان به هم است ،با اینکه ما با بسیاری از همکاران عراقی و زائرین عراقی و... زبان مشترکی نداشتیم، ولی حب حسین آن‌چنان پیوندی بین ما برقرار کرده بود که به‌راحتی علی‌رغم اختلاف زبان با هم کار می کردیم.

وی با اشاره به مراجعات زائران به درمانگاه گفت: اکثر مراجعین به دلیل گرما زدگی ، درد مفاصل ، سرما خوردگی، تاول زدگی پا بدلیل پیاده روری و...بود که توصیه میکنم زائران اربعین استراحت کافی و نوشیدن مایعات را فراموش نکنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت و صورت نیاز به مراکز درمانی مراجعه کنند
تا سفری سالم داشته باشند و به میهن خود به سلامت بازگردند .

اینجا کربلا، میعادگاه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است، عاشقانی از سراسر عالم هرساله به اینجا می‌آیند، رنج سفر را بر خود هموار می‌کنند آن‌هم فقط برای امضای سند حسینی بودنشان، برای اینکه بگویند اسلام هنوز زنده است.

آری اینجا کربلاست، جایی که غوغای شور حسینی در آنجا برپاست. اینکه کربلا بیایی و بروی مهم نیست، اینکه از کربلا چه درسی را با خود به یادگار ببری و در زندگی به کارش بگیری مهم است.

گزارش: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha