اولویت هلال‌احمر حفظ سلامت و رفاه زائران در فصل گرم عراق است

رئیس جمعیت هلال‌احمر در کنگره بین‌المللی بهداشت و درمان اربعین در کشور عراق گفت: با استفاده از نظر اساتید برجسته دانشگاهی، شیوه‌نامه خدمات بهداشتی و درمانی اربعین در حال تدوین است تا این عملیات از سال آینده با تمرکز بیشتر بر حفظ سلامت و رفاه زائران انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر پیرحسین کولیوند در این کنگره با اشاره به اینکه حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین در سال‌های آینده در فصل گرما خواهد بود و مخاطرات خاصی خواهد داشت، افزود: باید تمهیداتی در نظر بگیریم که کرامت زائران در راهپیمایی اربعین حفظ شود و خدمات بهداشت و درمانی ایران و عراق به زائران اربعین به‌شکل مشترک و گسترده انجام شود، با هم در کنار مردم باشیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.
کولیوند خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت زائران اربعینی، ما از 15 نیروی متخصص که از اساتید برجسته دانشگاهی هستند دعوت کرده‌ایم که استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی را احصا کنند و برای سال آینده شیوه نامه‌ای مدون آماده می‌کنیم که بتوانیم کارآمدتر به زائران خدمت‌رسانی کنیم. بعد از نهایی شدن این دستورالعمل با متخصصان عراقی هم مشورت خواهیم کرد و از تجارب مختلف عراق استفاده می‌کنیم تا این دستورالعمل و شیوه‌نامه کاملا عملیاتی و و مفید در حماسه اربعین پیاده‌سازی و اجرا شود.
وی افزود: براساس این دستورالعمل، گروه‌های مردمی و ... را که با ما در اربعین حسینی همکار هستند هم در طول سال آموزش خواهیم داد تا مشترکا در این عملیات و با یک روش واحد، خدمات مناسب‌تری به زائران ارائه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha