وزیر بهداشت: دیپلماسی سلامت یکی از نکات مورد توجه دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از نکات مورد توجه دولت سیزدهم، دیپلماسی سلامت است اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از قوی ترین سیستم های سلامت را در منطقه داراست و با کشور ترکیه برابری می کند باید از این فرصت در حوزه دیپلماسی سلامت استفاده مطلوبی را کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ملک‌آباد با بیان اینکه در هفته گذشته نشست G5 با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت به میزبانی کشورمان برگزار شد خاطر نشان کرد: در دیداری که رییس جمهور در شانگهای با کشورهای منطقه دریای خزر داشتند، توافقنامه سلامت نیز به امضا رسیده است که بر اساس آن کشورهای عضو در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، دبیرخانه شانگهای در وزارت بهداشت راه اندازی شده است و به زودی کشورهای عضو به منظور اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک به تهران دعوت می شوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با توجه به وضعیت ممتازی که جمهوری اسلامی ایران و حوزه سلامت کشورمان داراست، یکی از دیپلماسی های موفق منطقه همین همکاری ها خواهد بود تصریح کرد: به دنبال آن هستیم، همانند کشورهای اروپایی که به راحتی دانشجویان و اساتید از مرز کشورهاعبور می کنند، در منطقه نیز این برنامه را اجرا کنیم تا ضمن سهولت رفت و آمد، دانشجویان، اساتید و پزشکان برای شرکت در همایش های بین المللی، بیماران نیز بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

دکتر عین اللهی افزود: این برنامه در بخشی از کشورهای منطقه اجرا شده است و به دنبال آن هستیم که در کشورهای عضو شانگهای نیز عملیاتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha