وزیر علوم بر رفتار مدبرانه نیروهای حراست با دانشجویان تاکید کرد

وزیر علوم بر رفتار مدبرانه و توأم با سعه‌ صدر نیروهای حراست با دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید پویایی و نشاط محیط دانشگاه حفظ شود و متناسب با روحیات نسل جوان با آنان رفتار کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی گل در گردهمایی مدیران حراست دانشگاه‌های سراسر کشور که با محوریت آغاز سال تحصیلی جدید و بررسی رویارویی با مسائل مختلف دانشگاه‌ها برگزار شد، با تأکید بر رفتار مدبرانه و توأم با سعه‌ی صدر نیروهای حراست با دانشجویان گفت: باید پویایی و نشاط محیط دانشگاه حفظ شود و متناسب با روحیات نسل جوان با آنان رفتار کنیم.

وزیر علوم ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات مدیران و کارشناسان مراکز حراست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور گفت: همکاران فعال در بخش‌های حراست دانشگاه‌ها فعالیت ارزشمندی را در صیانت از نخبگان جامعه و دارایی‌های مادی و معنوی این مراکز انجام می‌دهند و در صف اول خدمت به جامعه هستند.

وی افزود: فعالیت در مجموعه حراست به مهارت‌ها و ظرایف خاصی نیازمند است و دقت و وسواس ویژه ای می‌طلبد که امانتداری، سعه‌ی صدر، حفظ اسرار افراد، تکریم و احترام همه، حفظ و صیانت از منافع ملی و حقوق شهروندی دانشگاهیان از جمله خصوصیات لازم برای فعالیت در این حوزه است و چون همکاران ما با نیات خیر و خداپسندانه فعالیت می‌کنند، خداوند نیز آنان را یاری می‌کند.

زلفی‌گل اظهار داشت: همه افراد شاغل در دانشگاه در هر کسوت و حرفه‌ای که باشند برای دانشجویان نقش تربیتی و الگو دارند و نیروهای مراکز حراست نیز از این جایگاه تربیتی به شدت بیشتری برخوردار هستند و برخورد پدرانه و برادرانه می‌تواند مسیر تحصیل و شغلی یک دانشجو را از آسیب حفظ کند.

وی تاکید کرد: مدیران و کارشناسان مراکز حراست در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و به مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط با افراد مجهز باشند و ظرایف و نکات مهم رفتار با اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان را در نظر بگیرند و اصل احترام همیشه سرلوحه این ارتباط باشد.

وی همچنین گفت: برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط و ارتباط مستمر با هیأت رئیسه دانشگاه می‌تواند عامل موفقیت مدیران و کارشناسان حراست در انجام وظایف محوله باشد.

وی خطاب به مدیران مراکز حراست حاضر در نشست توصیه کرد که پیگیر حضور مستمر و مداوم رئیس و معاونان دانشگاه‌ها در جمع‌های دانشجویی باشند که این اقدام موجب نزدیکی درک مدیران و دانشجویان از شرایط شده و چالش‌ها را کاهش می‌دهد.

وزیر علوم بر مستندسازی و تجربه‌نگاری بخش‌های حراست تاکید کرد و گفت: تجربیات خود را در مشکلات و چالش‌ها مستند کرده و به مدیران بعدی منتقل کنید تا در مواقع نیاز به کار بسته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha