نصب ۵۸۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای کردستان

مدیرکل امور روستایی استان کردستان از نصب ۵۸۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای کردستان خبر داد و گفت: ۵۸۰ واحد مسکونی به منظور نصب و راه اندازی این نیروگاه ها شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سیروان بهرامی در اولین جلسه شورای راهبردی شیوه نامه اجرای توانمندسازی اقشار کم برخوردار استان کردستان، با اشاره به تفاهم نامه پنج گانه میان معاونت توسعه روستایی، بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی در راستای توانمندسازی اقتصادی افراد کم برخوردار در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است در مدت ۵ سال ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی در واحدهای مسکونی روستایی نصب و راه اندازی شود.

وی سهم استان کردستان را ۴ هزار واحد عنوان کرد و با بیان اینکه تاکنون ۵۸۰ واحد در استان شناسایی شده است، افزود: این پروژه با مشارکت مجموعه بسیج و وزارت نیرو اجرایی می شود، که اجرای آن نیازمند همکاری بانک هاست.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان نیز در این جلسه تعهد کمیته امداد استان را ۳۰۰ واحد عنوان کرد و اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ واحد روستایی در استان شناسایی شده و برای کارشناسی اولیه طی نامه رسمی به شرکت توزیع برق اعلام شده است.

رضا طوسی با اشاره به برخی مشکلات ضمانت نامه های بانکی، ادامه داد: امید است بانک های عامل همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح و انعقاد قرارداد میان مددجو و کمیته امداد و پشتیبانی مالی این نهاد، امید است این طرح با همکاری کمیته امداد و بسیج اجرایی شود، یادآور شد: امید است این طرح منجر به اشتغال پایدار برای سالمندانی که قادر به ایجاد اشتغال نیستند، شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شورا موظف است سیاست های کلی مربوط به انرژی را تدوین کند، بیان کرد: امید است این پروژه با هماهنگی همه دستگاه های استان اجرایی شود.

هیوا لهونیان گفت: در راستای بررسی های فنی تشکیل شورای فنی مورد نیاز است در این راستا باید از ظرفیت های نظام مهندسی بهره گرفت.

وی افزود: در راستای اجرای نیروگاه خورشیدی در واحدهای روستایی نقاطی که مشکلات الکتریکی نداشته باشد باید در اولویت قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha