ورود ۷۵ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش

ستاری فرد گفت: ۷۵ هزار معلم جدید و تازه نفس به حوزه آموزش و پرورش و به نظام تعلیم و تربیت اضافه می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد ۷۵ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش و تعیین تکلیف قراردادها گفت: با پیگیری‌های دکتر نوری و موافقت سازمان ادرای و استخدامی مقدمات برگزاری آزمون استخدامی فراهم شد.

وی افزود: مقرر بود که از محل برگزاری این آزمون ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر معلم جدید استخدام شوند و از طرفی تا الان ۲۵ هزار نفر را از محل این آزمون و همچنین از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان را به خدمت گرفتیم.

ستاری فرد اضافه کرد: همچنین از ظرفیت تبدیل وضعیت مشمولین قانون ایثارگران و تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ در مجموع ۷۵ هزار معلم جدید و تازه نفس به حوزه آموزش و پرورش و به نظام تعلیم و تربیت اضافه می‌شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه با ساماندهی نیروی انسانی و تلاش‌های بی وقفه، موضوع کمبود نیروی انسانی حل شد و آمادگی میزبانی از ۱۶ میلیون دانش‌آموز را از مهر داریم ضمن اینکه زیرساخت‌های مناسب برای تأمین و توزیع کتاب و محتوای دروس نیز فراهم شد.

وی همچنین یادآورشد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای کتب درسی را به طور کلی اصلاح و بازنگری جدی کرده و ۳۰ تا ۴۰ درصد هم به صورت جزئی اصلاح و بازنگری شدند.

ستاری فرد با بیان اینکه مشکلی در تأمین منابع مالی برای به کارگیری معلمان وجود ندارد گفت: قبل از شروع سال تحصیلی دو مرتبه سرانه در اختیار مدارس قرار داده شد و مهرماه کم چالشی خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: طبق ماده ۴۱ قانون تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش به آموزش و پرورش اجازه داده شده که برای کمبود نیرو از ظرفیت خرید خدمات آموزشی استفاده کند. همچنین مطابق قانون خدمات کشوری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به کارگیری در آموزش و پرورش و جذب و استخدام از طریق فرایند رقابتی و آزمون باید انجام شود.

وی افزود: بیشترین تمرکز ما این است که برای تأمین کمبود نیروی معلم در آموزش و پرورش، از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و نخبگان دانشگاهی جذب نیرو کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha