علم و دانش به جامعه قدرت می دهد/ سند تحول بنیادین به دنبال ایجاد تحول در مدارس است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت : آن چیزی که به جامعه قدرت می‌دهد و آن را در عرصه‌های بین المللی بالا می‌برد علم و دانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان ، آیت الله علی خاتمی ظهر روز شنبه در آئین زنگ مهر در مدرسه دخترانه تلاش ضمن تبریک بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد : هر کشوری برای خود مولفه هایی دارد که در مقاطع مختلف متناسب با شرایط تغییر پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در یک مقطع بزرگتری مولفه قدرت نظامی کشور است و در عرصه دیگر قدرت اقتصادی، سیاسی است اما آن چیزی که تجربه نشان داده زیر بنای همه‌ مولفه‌ها قدرت نیروی انسانی- فرهنگی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آینده متعلق به دانش آموزان است بیان کرد: قدرت انسانی - فرهنگی این کشور شما دانش آموزان هستید و اگر جامعه‌ای زیبا و آباد می‌خواهید از همین حالا باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید و الا هیچ جامعه‌ای خود به خود زیبا و قوی نمی‌شود.

حجت الاسلام خاتمی گفت : آن چیزی که به جامعه قدرت می‌دهد و آن را در عرصه‌های بین المللی بالا می‌برد علم و دانش است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین قدرت، همان قدرت علمی است گفت: مدرسه سنگر دانش آموزان است و باید برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و مستقل تلاش کنید زیرا امید کشور و آینده ساز جامعه شما دانش آموزان هستید.

سند تحول بنیادین به دنبال ایجاد تحول در مدارس است

در ادامه مراسم  علی پارسانیا، مشاور وزیر  آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با نشاط‌بخشی و جذاب کردن محیط به دنبال ایجاد تحول در مدارس است.

وی بیان کرد: قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تحول در مدرسه بوده و یکی از اصول ایجاد تحول در مدرسه، نشاط‌بخشی به فضا و جذاب کردن محیط مدرسه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جذاب کردن مدرسه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شده است  مشارکت‌پذیر کردن مدرسه است افزود: مدرسه، محلی برای مشارکت معلم، دانش‌آموز و عوامل اجرایی باشد و برگزاری هر نوع مراسم در سطح مدارس باید با مشارکت دانش‌آموزان طراحی و اجرا شود.

وی عنوان کرد: تنها راهی که می‌توانیم دانش‌آموزان را برای زندگی در شرایط امروز آماده کنیم، این است که باید مدیریت مدرسه توسط خود دانش‌آموزان انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha