شروع سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو ایران از ۹ مهرماه

مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو از شروع سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو ایران ۱۴۰۱ از ۹ مهرماه امسال خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر برقرار است و تا ۱۲ مهر نیز ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،دکتر عماد احمدوند مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو ایران ۱۴۰۱ اظهارکرد: نمایشگاه فناوری نانو دو سال به علت شیوع کرونا متوقف شده بود اما امسال سیزدهمین دوره این نمایشگاه طی چند روز آینده اجرایی خواهدشد.

وی از شروع سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو ایران ۱۴۰۱ از ۹ مهرماه امسال خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر برقرار است و تا ۱۲ مهر نیز ادامه دارد.

مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو همچنین مکان این نمایشگاه را نیز در محل نمایشگاه بین المللی تهران اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه سال‌های قبل در سالن خلیج فارس نمایشگاه (سالن شماره ۴۴ ) برگزار می‌شد اما امسال سه سالن شماره ۵ و ۶ و ۴۴ به این نمایشگاه اختصاص داده شده که ابعادش نسبت به دوره‌های قبل بزرگتر است.

احمدوند با اشاره به اینکه عمده فعالان اصلی زیست بوم فناوری نانو در این نمایشگاه حضور دارند اظهار کرد: شرکت‌هایی که محصول نانو تولید می‌کنند و محصولاتشان مورد تأیید ستاد نانو است در نمایشگاه حضور دارند و فن آورانی هم که در مسیر توسعه فناوری قرار گرفته و آماده ارائه محصول خود به سرمایه گذاران هستند در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی از ارائه حدود ۱۰۰ طرح فناورانه در نمایشگاه امسال خبرداد و گفت: همکاران در بخش توسعه فناوری ستاد نانو، بالغ بر ۱۵۰ طرح را آماده دارند که احتمالاً از این تعداد صد طرح نهایی و در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو همچنین اضافه کرد: آزمایشگاه‌های ارائه کننده خدمات آزمایشی و آنالیزی، دانشگاه‌ها، موسسات و نهادهای تسهیل گر مانند صندوق‌های حمایت از طرح‌های فناورانه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

احمدوند متذکرشد: مهم ترین تفاوت این نمایشگاه با عمده نمایشگاه‌های کشور در این است که منفعل نیست. عمده حوزه‌های صنعتی در نمایشگاه‌ها باید خودشان کارها را پیش ببرند اما در این نمایشگاه، یک شبکه تبادل فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشکلات و مسائل صنایع راشناسایی و با توجه به توانمندی فنی شرکت‌ها اینها را به هم وصل می‌کند و تا حل شدن مشکل این کار را پیگیری می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه جدا از فضای صنعتی و کاربردی، برای مخاطب عام نیز جذابیت دارد چراکه از بخش دانش آموزی گرفته تا بخش دانشجویی و کارهای آزمایشگاهی فناورانه را نیز شامل می‌شود و محتوای قابل بهره برداری برای گروه‌های مختلف وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha