اختصاص 471 تخت بیمارستانی مراکز درمانی غیردانشگاهی برای خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان‌های غیردانشگاهی موسی بن جعفر(ع)، امام زمان(عج) و جوادالائمه(ع) 471 تخت بیمارستانی شامل 435 عادی و 36 ویژه را برای مأموریت دهه پایانی ماه صفر اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: فعالیت‌های بیمارستانی دهه پایانی ماه صفر از روز اربعین حسینی آغاز شده و تا شهادت امام رضا(ع) ادامه می‌یابد و در این بازه زمانی 11 روزه کلیه مرخصی‌ها لغو بوده و تمامی نیروهای حوزه درمان در آماده‌باش کامل هستند.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای این مأموریت ویژه،ابلاغ دستورالعمل آماده‌باش بیمارستانها و اورژانس‌ها با عنوان کد 450 به تمامی مراکز درمانی ارسال شده و از مسئولان بیمارستان‌ها خواسته تا در شیفت‌بندی‌ها از ظرفیت تمامی اعضای کادر درمان و در تمامی حوزه‌های تخصصی اعم از پزشکی، پرستاری، دستیاری، کمک پرستاری و غیره استفاده نمایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این ایام خاص از تمامی بیمارستان‌ها خواسته شده تا فعالیت شبانه‌روزی بخش‌ها و حوزه‌های مدنظر را در دستور کار خود قرار دهند، این موارد شامل بخش‌های بالینی و اتاق‌های عمل، اعضای کادرهای پزشکی و پرستاری و همچنین تجهیزات و ملزومات موردنیاز حوزه درمان بوده است.

دکتر بدیعی با ذکر این نکته که برای دهه پایانی ماه صفر آماده‌باش بیمارستان‌های اطراف حرم مطهر رضوی با کاهش 50 درصدی عمل‌های غیرضرور و پیش‌بینی 20 درصد ظرفیت مازاد تخت‌ها را داریم، تأکید کرد: در این ایام بیمارستان‌های غیردانشگاهی موسی بن جعفر(ع)، امام زمان(عج) و جوادالائمه(ع) ،471 تخت بیمارستانی شامل 435 عادی و 36 ویژه اختصاص داده‌اند که از این تعداد 178 تخت عمومی و 10 تخت ویژه مربوط به بیمارستان‌ موسی بن جعفر(ع)، 179 تخت عادی و 16 تخت ویژه مربوط به بیمارستان امام زمان(عج) و 78 تخت عادی و 10 تخت ویژه مربوط به بیمارستان جوادالائمه(ع) بوده است.

وی بیان کرد: همچنین پیش بینی یک سامانه سیار بیمارستانی در محدوده میدان بیت المقدس با حضور متخصصان جراحی و طب اورژانس و همچنین کادر مجرب درمان شده تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی لازم و به‌موقع را به بیماران داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به فعالیت‌های تخصصی مراکز درمانی، تصریح کرد: بیمارستان‌ها به چند قسمت مختلف همچون حول حرم مطهر رضوی، تروما، ۲۴۷، ۷۲۴ و غیره تقسیم شده‌اند و در مراکز خدمات شهری و روستایی هم بخش بستری موقت فعال است و بیمار در صورت نیاز برای ادامه سیر درمان به بیمارستان انتقال می‌یابد.

دکتر بدیعی با تاکید بر اینکه برای این ایام از ظرفیت تمامی بیمارستان‌ها استفاده شده و آماده‌باش‌ها تنها برای مراکز درمانی اطراف حرم مطهر رضوی نبوده است، گفت: در مشهد 6673 تخت بیمارستانی شامل 5809 تخت عادی و 864 تخت ویژه داریم که در بیمارستان‌های دولتی، غیردولتی، خصوصی، نظامی و خیریه‌ای هستند و پذیرش بیماران مختلف دارند و به آنان از زمان بستری تا ترخیص خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha