۳۰ درصد محتوای کتب درسی اصلاح شد

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: امسال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از محتوای کتب درسی دانش‌آموزان اصلاح کلی و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد هم اصلاح جزئی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر صادق ستاری فرد در گفتگو با مجله علمی((روزنه)) رادیو گفتگو گفت: پس از سه سال وقفه در آموزش‌های حضوری به‌واسطه فراگیری بیماری کرونا امسال شاهد بازگشایی مدارس کشور با حضور همه دانش‌آموزان در کلاس‌های درس هستیم.

وی افزود: فرهنگیان در ادارات کل استان‌ها و نواحی و مناطق ۷۶۰ گانه وزارت آموزش‌وپرورش با اقدامات شبانه‌روزی تلاش کردند تا بخشی از نارسایی‌های ناشی از کرونا و کمبودها را جبران و زیرساخت‌های موردنیاز برای شروع سال تحصیلی جدید و پرنشاط را فراهم کنند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بستر لازم برای میزبانی از دانش‌آموزان فراهم شده گفت: ما امسال میزبان حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز هستیم و با همراهی و هماهنگی و همدلی بین مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش در استان‌ها امسال شاهد کمترین چالش در نیروی انسانی هستیم.

ستاری فرد از همراهی سازمان اداری استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و مرکز نیروی انسانی با وزارت آموزش‌وپرورش سخن گفت و اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی از حیث کمیت و کیفیت نیروی انسانی انجام شد.

وی همچنین عنوان کرد: امسال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از محتوای کتب درسی دانش‌آموزان اصلاح کلی و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد هم اصلاح جزئی شد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه برنامه تقویت ابعاد پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت دانش‌آموزان پیش‌بینی‌شده اظهار کرد: باتوجه‌به تأمین سرانه آموزشی و بهداشتی این آمادگی را داریم که سال تحصیلی خوبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

ستاری فرد یادآور شد: اگرچه سازمان‌های خدمات رسان شهری بخصوص شهرداری از جهت زیرساخت‌های موردنیاز تردد دانش‌آموزان تسهیل گری‌های لازم را انجام دادند؛ اما کافی نیست و امیدواریم با تمهیدات کلیه مجموعه‌های خدمات رسان ازاین‌حیث مشکلی نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه ۷۵ هزار معلم تازه‌نفس از مهرماه امسال به مجموعه همکاران خدوم آموزش‌وپرورش اضافه می‌شوند گفت: با تمهیداتی که مرکز نیروی انسانی وزارتخانه فراهم کرده کمبود نیروی انسانی جبران می‌شود و کلاسی نخواهیم داشت که ازاین‌جهت دچار چالش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha