معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا شامل یکهزار و ۵۰۰ دُز خارجی و بیش از ۲ هزار دُز ایرانی از اواخر شهریور تاکنون در استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از لرستان، دکتر "محسن اسدبیگی" با بیان اینکه قیمت واکسن آنفلوآنزا ۲۰۰ تا ۲۱۳ هزار تومان می باشد افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور در استان آغاز شده و بهترین زمان تزریق آن تا پایان مهرماه است.

وی با بیان اینکه واکسن های خارجی ساخت کشورهایی مانند هلند و فرانسه هستند ادامه داد: واکسن های ایرانی نیز کیفیت مشابهی دارند، مشکلی برای تامین آنها در استان وجود ندارد و شهروندان می توانند برای خرید به تمامی داروخانه ها مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا تا پایان مهرماه است تاکید کرد: پیشنهاد می شود افراد دارای بیماری های زمینه ای و خاص و کودکان زیر پنج سال واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند چراکه افراد سالم و معمولی نیاز جدی به این واکسن ندارند.

اسدبیگی همچنین در خصوص تامین سرم مورد نیاز برای بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی لرستان گفت: سهیمه ماهانه استان حدود ۱۸۰ هزار سرم است که ماه گذشته، درخواست آن به دلیل مصارف القایی و غیرمنطقی افزایش یافته بود اما اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha