وجود بیش از هزار مستمری بگیر سالمند زنجانی تحت پوشش بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی قریب به ۴ هزار نفر سالمند تحت پوشش این سازمان در استان گفت : بیش از هزار خانوار سالمند تحت پوشش مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، سلمان حسینی با اشاره به شعار هفته جهانی سالمند با عنوان " تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" اظهارکرد:خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری می شوند که در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آنها حمایت می کند.

وی از ارائه خدمات توانبخشی قریب به ۴ هزار نفر سالمند تحت پوشش خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم کمک توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان و... در حال انجام است و بیش از هزار سالمند مستمری بگیر از سازمان بهزیستی هستند.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به وجود دو مرکز فعال شبانه روزی نگهداری سالمندان زن و مرد در زنجان و هیدج بیان کرد : نزدیک به ۲۰۰ سالمند مقیم این مراکز هستند و ۳ مرکز روزانه و ۲ بنیاد فرزانگان نیز در سطح استان به سالمندان خدمات ارائه می دهند

حسینی همچنین با اشاره به فعالیت اولین پردیس زوجین سالمند در استان زنجان گفت: دراین مرکز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشکی و مراقبتی این مرکز بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha