۱۰ هزار مربی هلال‌احمر آماده ارائه آموزش‌های امدادی در مدارس

محمد گلفشان از آمادگی ۱۰ هزار مربی سازمان جوانان در سراسر کشور برای ارائه آموزش‌های امدادی در مدارس و مهدهای کودک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر محمد گلفشان گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش و همچنین قانون مدیریت بحران کشور، مدارس و مهدهای کودک سراسر کشور تحت آموزش‌های آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند.

وی افزود: برهمین اساس، آموزش‌های مربوط به آمادگی در انواع مخاطرات شامل زلزله، حوادث جاده‌ای، تغییرات اقلیمی و همچنین آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

گل‌فشان گفت: درصدد هستیم که با آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزانی آماده برای روزهای سخت تربیت کنیم تا دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری و شناخت سرفصل‌های بشردوستی در شرایط بحرانی به کمک همنوع خود بشتابند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار مربی آموزش دیده، آماده هستند تا محتوای تدوین شده برای آموزش تمام سنین را منتقل کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: محتوای ۱۷ کتاب درسی که مربوط به آشنایی کودکان و نوجوانان با حوزه فعالیتی جمعیت هلال احمر است نیز در حال به‌روزرسانی است.

گلفشان گفت: طرح "برنامه ملی مدارس آماده" با موضوع مدافعه‌گری در خصوص مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس بویژه در مناطق محروم، آموزش انجمن‌های اولیاء و مربیان، تبدیل مدارس به پایگاه‌های امداد و نجات محلی، انجام تمرین‌ها و مانورهای محله محور با محوریت جمعیت هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش جهت تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر بزودی اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha