شناسایی ۱۰۳کودک کار در استان زنجان/ کودک تکدی گر نداریم 

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  در استان زنجان مجموعأ ۱۰۳ کودک کار شناسایی شده است گفت : خوشبختانه گزارشی از کودک تکدی گر در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، سید سلمان حسینی امروز (۱۲ مهرماه) در کارگروه اجتماعی استان، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲۵ کودک کار در استان زنجان شناسایی شده بود اظهارکرد: موجودی کل کودکان کار تا شهریور ۴۰۱ در استان زنجان ۱۰۳ کودک کار است.

وی تصریح کرد: در سالجاری ۳۲ کودک کار شناسایی شده است که همه دارای خانواده و سرپناه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه تمامی کودکان کار دارای پرونده و شناسنامه‌دار هستند افزود : خط اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ برای اعلام موارد کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی تعیین شده است که در صورت تماس، مداخلات توسط مددکاران انجام می شود.

حسینی با اشاره به اینکه آمار مربوط به کودکان کار در مرکز روزانه حمایتی، آموزشی کودک و خانواده در زنجان ثبت شده است، گفت: برای این کودکان برنامه های فرهنگی، حمایتی، ورزشی و توانمندسازی پیش بینی شده است.

وی از تامین لوازم آموزشی کودکان کار به تعداد 140 بسته خبر داد و گفت: در حیطه توانمندسازی کودکان کار، کارگاه های آموزشی برای مادران این کودکان نیز نیز اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برگزاری کارگاه های فرزندپروری، تغدیه سالم، کمک های اولیه، گلیم بافی و کارگاه قلم زنی و ملیله برای مادران کودکان کار در زنجان گفت: براساس آمار گشت شناسایی کودکان کار، این کودکان بیشتر در سرمزار و جنوب شهر شناسایی شده اند.

حسینی با اشاره به اینکه در استان زنجان موردی از تکدی گری کودکان کار گزارش نشده است خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده چنین موردی، خدمات مددکاری از سوی بهزیستی ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha