روزانه ۱۱۷ تن گوشت مرغ در استان کردستان مصرف می شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: روزانه ۱۱۷ تا ۱۲۵ تن گوشت مرغ در استان کردستان مصرف می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، پوریا شهسواری با بیان اینکه کمبود گوشت مرغ در کردستان وجود ندارد، گفت: طی چند روز گذشته از ۷ کشتارگاه کردستان به صورت روزانه بین ۱۱۰ تن تا ۱۹۱ تن مرغ وارد بازار شده است که از میانگین مصرف مردم نیز بیشتر بود.

وی اظهار کرد: میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در سنندج ۴۰ تن است و برخی از ماه های سال مانند اوایل سال و تعطیلات رسمی نیاز روزانه افزایش می یابد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی کردستان در خصوص علل کاهش عرضه مرغ در استان، افزود: هیچ مشکلی در بحث عرضه نداریم به دلیل کاهش جوجه ریزی چند ماه قبل طی چند روز گذشته عرضه گوشت مرغ کاهش یافته که با اقدامات لازم این مشکل برطرف شد.

شهسواری ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ گونه مشکلی در تأمین گوشت گرم و منجمد مرغ وجود ندارد و توزیع حداکثری گوشت مرغ در میادین سطح استان کردستان، خرده فروشی ها و فروشگاه ها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی، یادآور شد: در راستای حمایت از مصرف کنندگان، عرضه گوشت منجمد مرغ با قیمت مصوب در میادین و خرده فروشی های سطح شهرستان در حال انجام است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: مرغ منجمد در کردستان با قیمت ۴۸ هزار تومان عرضه می شود و قیمت مرغ در آینده نزدیک اصلاح می شود و به روند عادی باز می گردد.

شهسواری به نوسان قیمت ها طی ماه های گذشته در بازار مرغ و گوشت کشور اشاره کرد و گفت: این نوسان ها با برنامه ریزی های مناسب مهار و بر طرف شده و هرچند قیمت این کالا در استان کردستان پایین تر از بسیاری از استان های کشور است در صورت بروز هرگونه تخلف و گرانفروشی در بازار فروش گوشت، مرغ و سایر اقلام اساسی مورد نیاز مردم به طور جدی برخورد مید.

وی افزود: مقرر شد که پیگیری لازم برای تهیه و تأمین مرغ گرم و منجمد در سطح استان به عمل آید به شکلی که هیچ شهرستانی در سطح استان مشکل مصرف مرغ نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha