واکسیناسیون ۲۱۱ هزار دام سبک علیه بیماری بروسلوز در کردستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان گفت: عملیات واکسینه ۲۱۱ هزار و ۴۵۳ راس دام سبک در استان علیه بیماری بروسلوز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، فرزاد رحمانی گفت: این تعداد دام بیش از ۶۵ درصد جمعیت دامی هدف را شامل می شود که با مشارکت مراکز بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی به شکل کاملاً رایگان به پایان رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه های ابلاغی سازمان دامپزشکی، این اداره کل از چهارم مرداد ماه سال جاری به مدت ۵۰ روز کاری عملیات واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز را در دام های بره و بزغاله در سراسر استان انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان اظهار کرد: این عملیات با اولویت واکسیناسیون مناطق پر خطر، کانون های انسانی بیماری تب مالت اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و با مایه کوبی دام سبک واجد شرایط اجرا شد.

رحمانی ادامه داد: در این عملیات به هزار و ۲۰۰ روستا و دامداری در سطح استان مراجعه شد که بیش از ۷۸ درصد روستاها و دامداری های تحت پوشش را شامل می شود.

وی یادآور شد: در این عملیات از توان ۹۲ نفر از پرسنل بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی در قالب ۴۰ اکیپ عملیاتی بهره گرفته شده که پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط بازرسان و کارشناسان ستادی اداره کل دامپزشکی استان کردستان بیش از ۹۴ درصد از دام های واکسینه شده، از پوشش ایمنی بالایی برخوردار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha