ارجاع ۵۳۱۴ نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش سلامت

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: امسال در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۵ هزار و ۳۱۴ نوآموز مشکوک به داشتن اختلال، به مرحله تخصصی هوش، بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی واتیسم ارجاع شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، طالب محمدی گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۸۴ نوآموز ارجاع هوش، ۶۱ نفر ارجاع جسمی حرکتی، هزار و ۲۵۵ نفر ارجاع بینایی، ۵۹۶ نفر ارجاع شنوایی و ۱۸ نفر هم ارجاع اتیسم شدند.

وی اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۷۹۱ نوآموز هم در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدون مشکل تشخیص داده شدند و به مدارس عادی معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: همچنین ۱۶۳ نوآموز جهت بهره مندی از خدمات آموزشی، توانبخشی ویژه و مداخلات بهنگام به مدارس استثنایی معرفی شدند.

محمدی ادامه داد: برنامه سنجش در مرحله غربالگری مقدماتی نوآموزان را مورد معاینات بینایی، شنوایی، پزشکی، جلدی، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی و اختلالات گفتاری قرار می دهد و نوآموزان مشکوک به داشتن اختلال به مرحله تخصصی ارجاع می شوند.

وی با برشمردن برنامه سنجش به عنوان یکی از شیوه های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی، یادآور شد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به تعیین قطعی جایگاه آموزشی ۳۱ هزار و ۱۰۵ نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی سال ۱۴۰۱، بیان کرد: جایدهی صحیح دانش آموزان در نظام آموزشی راهی برای شکوفایی استعدادها و توانایی های بالقوه در آنان است.

محمدی با بیان اینکه براساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند، گفت: تشخیص به موقع علاوه بر اینکه از بروز و تشدید معلولیت ها جلوگیری می کند در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha