میراث فرهنگی باید تببین شود

نماینده قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه باید اهمیت میراث فرهنگی را تببین  و فصل الخطاب قرار دهیم گفت : کیستی و چیستی میراث فرهنگی، هویت ایرانی است که اگر بخواهیم برای آینده مسیری را متجسم  شویم باید به گذشته نگاه کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، ایمان دهاقین صبح روز پنجشنبه(۱۴مهرماه) در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه موضوع میراث فرهنگی حوزه گسترده ای دارد اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی در استان با توجه به این گستردگی توانایی حفاظت از این عناصر را ندارند.

وی تصریح کرد:از این حیث انجمن های میراث‌فرهنگی تشکیل شده اند که بتوان از مساعدت سایر دستگاه های اجرایی و ظرفیت مردمی استفاده کنیم تا موضوع حفاظت از میراث فرهنگی محقق شود .

قائم مقام معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حفاظت فقط حفظ کالبد ابنیه نیست افزود: در میراث فرهنگی عناصری ناملموس وجود دارد که ساز و کار مترقی اجتماعی ایران را نشان می‌دهد.

دهاقین با بیان اینکه ما میراث فرهنگی را با عنوان کیستی و چیستی ایرانی بودن را از بعد کیفیات تعریف میکنیم بیان کرد: این کیستی و چیستی، هویت ایرانی است که اگر بخواهیم برای آینده مسیری را متجسم شویم باید به گذشته نگاه کنیم .

وی با اشاره به اینکه باید اهمیت میراث فرهنگی را تببین و فصل الخطاب قرار داد افزود: در این راستا باید از ظرفیت انجمن میراث فرهنگی در جهت تحقق اهداف اساسنامه انجمن استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: بررسی ها نشان داد در سیل اخیر استان یزد، تنها جایی که کمترین آسیب را دید؛ بافت تاریخی بود چرا که میراث فرهنگی شیوه آزموده شده زیست در این سرزمین است.

دهاقین با اشاره به اینکه میراث فرهنگی می تواند الگوی توسعه ایرانی اسلامی را ارائه دهد، گفت: شهرداری ها می توانند از این الگوها برای توسعه شهری استفاده کند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی بعضا اشتباه در اذهان عمومی شکل گرفته است که مانع توسعه است تأکید کرد: نخیر میراث فرهنگی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است امیدواریم به واسطه تشکیل انجمن میراث فرهنگی زمینه کارهای خوب را در استان شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha