میراث فرهنگی زنجان باید به نسل جوان معرفی شود/ زنجان کمبود هتل دارد

استاندار زنجان گفت:بنده به میراث فرهنگی نگاه مستحبی ندارم و نگاهم اقتصادی و فرهنگی است و انتظار دارم در این مسئله داشته ها و گذشته مان را به نسل جوان و نوجوان نشان دهیم که زنجانی ها  چه مسائلی را برای زندگی کردن آزموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان محسن افشارچی صبح امروز (۱۴ مهرماه) در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان زنجان، با بیان اینکه متأسفانه در استان زنجان میراث فرهنگی استان به شدت مغفول مانده است اظهار کرد : باید در این حوزه تلاش بیشتری کنیم تا به سطح مطلوب در این حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در حوزه معماری و شهرسازی، گذشته را که به یاد بیاوریم متوجه می‌شویم که حس زندگی در آن مکان با حس زندگی در مکان‌های فعلی متفاوت است و لذت گذشته را ندارد افزود : این نشان می‌دهد ما چیزی را آزموده‌ایم اما از آن استفاده‌ای نکرده‌ایم و از آزموده گذشتگان بهتر از روش های نا آزموده و صرفا تقلیدی است .

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حوزه میراث فرهنگی وظایف خاصی داریم،بیان کرد: بنده به میراث فرهنگی نگاه مستحبی ندارم و نگاهم اقتصادی و فرهنگی است و انتظار دارم در این مسئله داشته ها و گذشته مان را به نسل جوان و نوجوان نشان دهیم که زنجانی ها چه مسائلی را برای زندگی کردن آزموده اند.

افشارچی با بیان اینکه یکی از کارهای فرهنگی که باید انجام شود، نشان دادن مسائل و آثار فرهنگی و تاریخی به نسل جوان است افزود : این مسائل زمینه‌ساز گفت‌وگو و برقراری ارتباط با نوجوانان را فراهم می‌کند چراکه قطعا مسئله میراث فرهنگی خانواده‌ها را با هر تفکری به هم نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نمی‌توانیم زنجان را آن طور که باید و شاید معرفی کنیم اظهار کرد: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری برنامه‌ای تحت عنوان اطلس سرمایه‌گذاری در حال تدوین است که از این طریق نشان دهیم چه امکاناتی در کجا وجود دارد تا از آن در جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید زنجان را از طُرق مختلف به عنوان میزبان مهربان در کشور معرفی و نشان داد افزود : در راستای این مسیر مشکلات کمبود هتل در استان بابد حل شود تا بتوان پذیرای گردشگران و مسافران در این استان بود .

افشارچی با بیان اینکه باید ارگان‌های مختلف در اولویت‌ها را در راستای گفتمان سازی برای مردم مشخص کنند، بیان کرد: گفتمان سازی از محل اقتصاد و ارزش افزوده ارزشمند بوده و به لحاظ فرهنگی نیز مثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید اقدامات خاصی در محور سلطانیه تا کتله‌خور، داشکسن، کرسف، سهرود، مراکز طبیعی گردشگری، بقعه قیدار نبی انجام شود بیان کرد: اگر سلطانیه و غار کتله‌خور مورد اهمیت قرار گیرند می‌توانند از لحاظ اقتصادی کل استان را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین انتظار داریم تا در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اتفاقات خوب و بزرگی رخ دهد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha