توسعه و ارتقای ناوگان اورژانس فارس

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مشاور عالی رییس دانشگاه، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی به چرخه ارایه خدمات سلامت به مردم فارس، وارد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه در آیین رونمایی از این خدمات جدید، با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت حجت بن الحسن عسکری(عج) و تبریک هفته نیروی انتظامی به مجموعه فراجا گفت: این سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی با هزینه حدود ۲۰ میلیارد تومان به سیستم خدمات رسانی مجموعه سلامت وارد می شود. دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به امکانات اتوبوس آمبولانس های رونمایی شده، از امکان مراقبت همزمان از هشت بیمار خبر داد و افزود: این سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به سه شهرستان لامرد، سپیدان و فیروزآباد به عنوان گلوگاه های حساس استان فارس اختصاص یافته است.

او ادامه داد: به دلیل بُعد مسافت و همچنین مسایلی که در فصول مختلف پیش می آید و همچنین همسایگی با استان های جنوبی، اختصاص این اتوبوس آمبولانس ها به شهرستان های یاد شده نقش موثری در توسعه خدمات سلامت و امکان تسریع در خدمات حوزه اورژانس در استان دارد.

دکتر حسینی در مورد سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی نیز که امروز رونمایی شد، گفت: این سه دستگاه آمبولانس بیمارستانی نیز به شهرستان های قیروکارزین، کازرون و سروستان اختصاص یافته که امیدواریم در سرویس دهی خدمات اورژانسی در این مناطق و افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان ها نقش موثری ایفا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع هزینه صرف شده برای این خدمات جدید را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این هزینه معادل حدود پنج میلیارد تومان برای هر دستگاه اتوبوس آمبولانس و حدود یک و نیم میلیارد تومان برای هر دستگاه آمبولانس است.

او اضافه کرد: تمام این خدمات تولید داخل بوده و با کیفیت بسیار خوب و رعایت استانداردهای لازم تهیه شده است.

دکتر حسینی اعتبارات هزینه شده در این زمینه را از محل اعتبارات اورژانس ۱۱۵ و اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به رونمایی از سه اتوبوس آمبولانس و سه آمبولانس بیمارستانی گفت: با توجه به لزوم بازنگری و تهیه جایگزین ناوگان آمبولانس بیماربری بیمارستان های کشور و اجرای این موضوع در برنامه امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل مربوطه سه دستگاه آمبولانس با اولویت مراکز درمانی شهرستان های قیروکارزین، کازرون و سروستان تهیه و برای استفاده در بیمارستان ‌های این سه شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل شده است.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» افزود: این موضوع به شکل جاری تا پایان سال و تامین سایر نیازهای اولویت‌ دار، در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

این آئین با اجرای سرودهای انقلابی با حضور گروه سرود «فرزندان ایران» همراه بود.

در این آیین که صبح امروز، چهاردهم مهر ۱۴۰۱ در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، معاون درمان و مدیران ارشد دانشگاه و روسای شبکه های بهداشت و درمان قیروکارزین، کازرون، لامرد، سپیدان، فیروزآباد و سروستان نیز حضور داشتند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha