ازدواج و فرزند آوری به هنگام از مهمترین اقدامات در مسیر افزایش جمعیت

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای سیاست‌های کلی جمعیت تأکید ویژه در ازدواج و فرزندآوری به‌هنگام داریم تا شاهد مشکلات و آسیب‌های کاهش و پیری جمعیت در جامعه نباشیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: براساس برنامه‌های ابلاغی حوزه جمعیت تأکید ویژه بر ازدواج و فرزندآوری به هنگام داریم و معتقدیم اگر خانمی دیر ازدواج کند ریسک بارداری‌اش با توجه به سن بالایش بالا می‌رود و ممکن است که امنیت بارداری‌اش کاهش یافته و ریسک ناباروری‌اش بالا برود.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از جمله مشکلات دیگر در ازدواج دیرهنگام عدم فرزندآوری و تک فرزندی بوده و با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت تأکید ویژه در ازدواج و فرزندآوری به‌هنگام داریم تا با مشکلات کاهش و پیری جمعیت مواجه نباشیم و ضمن خروج از سیاست نادرست تک‌فرزندی شاهد تعداد فرزندان بیشتر در کانون گرم خانواده باشیم.

دکتر احمدیان با ذکر این نکته که با افزایش سن بین 14 تا 25 درصد زوجین نابارور می‌شوند، تأکید کرد: توصیه ما به ازدواج در زیر 30 سال است، هرچند که مناسب‌ترین زمان برای این انجام این سنت پسندیده را در بین سنین 20 تا 25 سال می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از اقدامات صورت گرفته در خصوص فرزندآوری و درمان ناباروری مثمرثمر واقع شده و با استقبال قابل توجه زوجین نابارور همراه بوده است، تصریح کرد: در گذشته که تمامی هزینه‌ها آزاد بود و رقم بالایی هم داشت شاهد پیگیری‌های این گروه از زوجین جهت فرزنددار شدنشان به دلیل مسائل و مشکلات مالی نبودیم، اما اکنون این موانع از سر راه زوجین نابارور برداشته شده است.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در بحث درمان ناباروری در سال‌های اخیر شاهد اختصاص بسته حمایتی بودیم که تنها 30 درصد هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت می‌شد و در برنامه‌های جدید دولت نیز حمایت‌های بیمه‌ای را شاهد هستیم و با این اقدام 20 درصد دیگر از هزینه پرداختی بیمار کاسته شد و با پوشش 90 درصدی بیمه‌ها تنها 10 درصد هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت می‌شود.

دکتر احمدیان گفت: به تمامی والدین توصیه بر برداشتن موانع بر سر راه جوانان در جهت داشتن ازدواج به‌هنگام و عدم ایجاد موانع در تأخیر در کار خیر را داریم و در کنار آن به زوج‌های جوان توصیه می‌کنیم که فرزندآوری به‌موقع و بدون تأخیر داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha