تعهد سازندگان ربات برای غیر مسلح کردن رباتها

شرکت بوستون دینامیک و چند تولید کننده دیگر ربات تعهدنامه ای را امضا کردند تا هیچ رباتی نسازند که به انسان ها آسیب برساند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دیگر شرکت هایی که این تعهدنامه را امضا کرده، عبارتند از «اجیلیتی رباتیکز»، «انی رباتیکز»، «کلیر پث رباتیکز»، «اوپن رباتیکز» و «یونی تری».

در تعهدنامه این شرکت ها آمده است: ما تعدادی از برترین شرکت هایی هستیم که نسل جدیدی از ربات های متحرک پیشرفته را به جامعه معرفی می کنیم. نسل های جدید ربات ها قابل دسترسی تر هستند و راهبری آنها ساده تر است. همچنین آنها خودکارتر، ارزان تر، با قابلیت سازگاری بیشتر نسبت به نسل های پیشین هستند و می توانند به اماکنی نفوذ کنند که قبلاً فناوری های کنترل از راه دور یا خودکار قادر به دسترسی به آنها نبودند.

آنها در ادامه تعهدنامه خود اضافه کرده اند ربات ها می توانند مزایایی برای جامعه فراهم کنند و به فعالیت های صنعتی و خانگی کمک کنند اما درباره احتمال استفاده مخرب از این فناوری توسط مجرمان هشدار داده اند.

در بخش دیگری از تعهد نامه آمده است: ظهور ربات های متحرک مانند هر فناوری نوین دیگری قابلیت های نوینی دارد و امکان سواستفاده از آن نیز مهیا است. افراد غیرقابل اطمینان ممکن است از آنها برای از بین بردن حقوق مدنی یا تهدید، آزار رساندن یا ترساندن دیگران استفاده کنند. یکی از حوزه های مهم نگرانی ما مسلح کردن ربات ها است. ما معتقدیم افزودن اسلحه به ربات هایی که از راه دور کنترل می شوند یا خودکار هستند، و به طور عمومی در دسترس عموم مردم هستند، خطرات جدیدی را درباره آزاررسانی و مشکلات اخلاقی همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha