سرعت باد و ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می یابد

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۱.۸ متر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در نواحی ساحلی، میانگین بین ۱تا ۱.۵متر و در نواحی فراساحلی تا ۱.۸ متر از اواخر وقت دوشنبه تا پنج‌شنبه (۱۸ تا۲۱ مهرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در نیمه شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گلستان و مازندران و پنجشنبه درنیمه‌غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران مورد انتظار است که می‌تواند احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک را به همراه داشته باشد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

بنا به این گزارش، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha