هشدار درباره افت تحصیلی دانشجویان در دو نیمسال اول

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: ما در کمیسیون موارد خاص، عموما با دانشجویانی مواجه هستیم که به دلایل گوناگون در دو نیمسال اول افت تحصیل پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از دانشگاه علم و صنعت، منصور انبیاء روز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور در تعدادی از کلاس‌های درس در دانشکده‌ علوم پایه، از روند برگزاری کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه بازدید و نکات مهمی را به آنان متذکر شد.

انبیاء با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان کارشناسی به دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن تاکید بر سطح علمی بالای دانشگاه علم و صنعت ایران و اشاره به اینکه بر حسب سوابق، دانش‌آموختگان این دانشگاه در جای‌جای کشور، حضور داشته و اثرگذارترین افراد در حوزه‌های مختلف هستند، گفت: بهترین کار، تحصیل است و زندگی اگر از محل علم و دانش اداره شود، لذت چند برابر دارد.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به عواقب افت تحصیل دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه اظهار داشت: ما در کمیسیون موارد خاص، عموما با دانشجویانی مواجه هستیم که اگر چه دوران دبیرستان را با نخبگی و نمرات عالی گذرانده‌اند، ولی به دلایل گوناگون در دو نیمسال اول، افت تحصیل پیدا کرده‌اند.

انبیاء به دانشجویان نوورود دانشگاه توصیه کرد در نیمسال‌های اول و دوم تحصیل در مقطع کارشناسی، به مقررات آموزشی و تلاش برای کسب بهترین نتیجه، توجه جدی داشته باشند چرا که سطح نمراتشان در سرنوشت کل دوره تحصیل و اشتغال آنها بسیار موثر است.

وی اختلاف فضای دبیرستان و دانشگاه و اینکه در دانشگاه، بیشتر مسئولیت با خود دانشجوست را از جمله دلایل افت تحصیل دانشجویان در نیمسال‌های نخست برشمرد و توضیح داد: بر اساس سوابق، بهترین‌ها در دانشگاه علم و صنعت ایران جذب و پذیرش می‌شوند ولی برخی از این دانشجویان نخبه، در دو ترم اول با مشکلات درسی مواجه و نمرات در سطح انتظار، کسب نمی‌کنند که همین ضعف آموزشی، معدل کل دوره و پرونده آموزشی تا پایان دوره تحصیل آنان را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

انبیاء به عنوان رئیس دانشگاه و پدر معنوی دانشجویان، خطاب به به نوورودان دانشگاه گفت: در دو ترم اول تحصیل، کمتر تفریح و بیشتر تلاش کنید و حواستان به غفلت‌هایی که به دلایل مختلف بروز می‌کند، باشد که خدای نکرده به دلیل معدل کم، از فرصت ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر و یا جذب در کسوت استادی این دانشگاه پر افتخار، باز نمانید.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران به همه دانشجویان نخبه خود افتخار می‌کند، ابراز امیدواری کرد همه دانشجویان کارشناسی تا پایان دوره، موفق بوده و مقاطع بالاتر را در همین دانشگاه بگذرانند و هنگامی که وارد عرصه کار و اشتغال شدند، برای زندگی خود و کشور، افرادی اثرگذار و منشأ خدمت باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha