نقشه جامع هدایت آبهای سطحی در سطح شهر نداریم

شهردار زنجان با بیان اینکه  زنجان در بحث آبگرفتگی معابر بسیار آسیب‌پذیر است گفت: دلیلش این است که ما یک نقشه جامع هدایت آبهای سطحی در سطح شهر نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، علیرضا فیروزفر ظهر روز سه شنبهدر جلسه رسمی وعلنی شورای اسلامی شهرزنجان، ضمن اشاره به پروژه‌های فعال در سطح شهر زنجان از جمله پروژه سبزه‌میدان اظهارکرد: پروژه سبزه میدان وضعیت خوبی را طی می‌کند، و فاز جنوبی پروژه چند مشکل اساسی در خصوص قراردادها و تعاملات داشت که این مشکلات حل و فصل شد.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی جبهه کاری ( نزدیک به 20 جبهه کاری) در سبزه میدان در حال فعالیت است افزود: عملیات عمرانی فاز جنوبی این پروژه رو به اتمام است و تاریخ دقیق افتتاح پروژه سبزه میدان منوط به تکمیل مبلمان شهری و فضای سبز این منطقه است.

کفسازی بازار روبه اتمام است

شهردار زنجان با اشاره به اینکه کف‌سازی بازار تقریبا رو به اتمام است بیان کرد : ما از وضعیت سه ماه قبل که بازار که یک وضعیت نامناسبی داشت اکنون به یک وضعیت مناسب رسیده ایم که در 4 تا 5 روز آینده با شستشوی بازار یک برنامه افتتاح برای بازار خواهیم داشت.

فیروزفر با بیان اینکه به خاطر اغتشاشات اخیر در سطح شهر برخی از پروژه های شهری به کندی پیش می‌روند، افزود: یکی از این پروژه‌ها پروژه «پی ور» خیابان 7 تیر و پیاده رو سازی خیابان سعدی است که متأثر از این موضوع است.

نقشه جامع هدایت آبهای سطحی در سطح شهر نداریم

وی با بیان اینکه در پایان فصل کاری امسال شاید به اندازه 8 تا 9 سال گذشته شهرداری کار انجام شده است، خاطرنشان کرد: بحث آبگرفتگی معابر نیز از دیگر موضوعاتی است که در حال پیگیری هستیم چرا که زنجان از این منظر بسیار آسیب‌پذیر است و دلیلش هم این است که ما یک نقشه جامع هدایت آبهای سطحی در سطح شهر نداریم.

شهردار زنجان تصریح کرد: در زمان گسترش شهر که به سمت شمال شهر بوده است فقط خود منطقه را در نظر گرفته شده و حساب نهر و جوی را نکرده‌اند و از همین رو اکنون در شهرک بهارستان و گلشهر و....دچار مشکل هستیم چرا که آب سطحی این مناطق به پایین دست منتقل می‌شود و مناطق پایین شهر دچار مشکل می‌شوند.

شهردار زنجان با اشاره با پیگیریهای صورت گرفته توسط شورای شهر آن چیزی که برای شهرداری محرز شده این است که شرکت تعاونی‌ نمی‌تواند آماده سازی معابر این شهرک‌ها را انجام دهد اظهار کرد: شهرداری با ورود به این موضوع تلاش کرد تا مشکلات مربوط به این حوزه را برطرف کند، از همین رو از هفته پیش کارها در شهرک نانوایان شروع شده است و قرار است زیرسازی کامل، آسفالت ریزی و پیاده روسازی معابر اصلی و کانال سازی توسط شهرداری انجام شود.

فیروزفر با اشاره به پروژه در دست انجام گذر اجتماعی در معبر اشراق و تفرجگاه ۴ فصل بیان کرد: تفرجگاه 4 فصل در یک قسمت از پارک ملت طراحی شده است که از دیروز پروژه شروع شده و سعی بر این است که جشن شب یلدا را امسال در این منطقه برگزار کنیم.

معبر پادگان با اتمام پروژه روشنایی افتتاح می‌شود

فیروزفر با اشاره به اینکه کارهای عمرانی معبر پادگان به صورت کامل انجام شده است، افزود: در حال پایان پروژه روشنایی این منطقه هستیم که برای تسهیل در اجرای این پروزه شهرداری 50 درصد از هزینه‌های مربوط به روشنایی معبر را تقبل کرده است که اگر روشنایی این منطقه به اتمام برسد این معبر افتتاح خواهد شد.

امسال سال تجهیز شهرداری زنجان است

وی با بیان اینکه امسال سال تجهیز شهرداری زنجان است، اظهار کرد: علاوه بر 36 اتوبوس که پیش از این توسط شهرداری خریداری شده بود 23 اتوبوس دیگر توسط شهرداری خریداری شد و این اعداد در حافظه تاریخی شهر زنجان خواهد ماند چرا که 15 سال از خرید تجهیزات برای شهرداری زنجان گذشته است.

شهردار زنجان تصریح کرد: همچنین امسال با اقدام شهرداری یک دستگاه نمک پاش و یک دستگاه جاروی مکانیکی هم تهیه و 9 دستگاه تخصصی برفروبی را نیز در دستور کار داریم تا امسال مشکلی در زمینه برف روبی نداشته باشیم .

فیروزفر خاطر نشان کرد: امسال با احداث دو کارخانه یخ زدایی یک عملیات برفروبی منحصر به فرد خواهیم داشت که این دو کارخانه یکی در غرب و دیگری در شرق شهر در حال احداث شده است.

وی با بیان اینکه بر این اعتقادیم که خیلی نیاز به هیاهو نیست و برای احداث این دو کارخانه نه کلنگی زده شد و نه افتتاحی صورت گرفت اظهار کرد : هدف ما تنها خدمت به مردم است چرا که این کارخانه محلول برف زدا امسال در صد نمک برفروبی را بسیار پایین خواهد آورد تا از این طریق مانع از آسیب آسفالتریزی‌های صورت گرفته شده در شهر باشیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha