دستگاه های سرپیچی از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران معرفی می‌شوند

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در موضوع اشتغال متأسفانه برخی از دستگاه ها ناخواسته وارد استنکاف شده اند و به قانون  تبدیل وضعیت عمل نمی‌کنند گفت : طی مکاتبات صورت گرفته در صورت ادامه این استنکاف مراتب به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی و نام دستگاه ها به مجلس و سایر نهاد های کشوری اعلام خواهد شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، دکتر سعید حقیقی ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به بیشترین نتایج برگزاری گردهمایی منطقه ای بازرسین در این نهاد اظهار کرد: در این کارگاه مباحث ذات ماموریتی بازرسی است که چه بکنیم بیشتر به عنوان عیون و چشم های بیدار مدیران اجرایی باشیم .

وی تصریح کرد: مسلما مدیران نهاد اجرایی در هر سازمانی مشغول کارهای تخصصی هستند که باید چشم هایی باشند که جدا از کارهای تخصصی جاری و موضوعی اطراف را مد نظر می‌گیرند چرا که بازرسی می‌تواند و بایسته است که این اقدام مهم رصد ،شناسایی، احصا و دیدن گلوگاه های مختلف موجود در دستگاه اجرایی را انجام دهد.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع و اعلان های ضروری و مستمر با نگاه پیشگیری و صیانت می‌تواند مسیری پررنگ و فعالانه را برای تصمیم گیری مدیران فراهم کند افزود : بازرسی باید در تصمیم سازی مدیران نقش ایفا کند برای اتخاذ تصمیم های درست و صحیح و کارساز مدیران باشد.

حقیقی با بیان اینکه از وظایف بازرسی ها در این نهاد بررسی و شناسایی تخلفات احتمالی است بیان کرد : در هر دستگاهی احتمال بروز تخلفات وجود دارد در این راستا بازرسی باید رصد و بررسی لازم کند تا از مسیر کانال قانونی برخورد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دغدغه ها و وظایف بازرسین در این نهاد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات جامعه هدف است اظهار کرد: جامعه هدف این نهاد جامعه هدف ویژه و والایی هستند که دارای مطالبات به حقی دارند ،به شکل هوشمند و سازمان دهی شده مسیر های برای بیان مشکلات این جامعه هدف تعبیه شده است .

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه بین درخواست ها و شکایات ارائه شده یک ادغام و اختلاطی صورت می‌گیرد افزود : خیلی از مراجعات این نهاد بیشتر دلیل درخواست موضوع است نه شکایت !

حقیقی اظهار داشت: بیشترین شکایات در این نهاد در حوزه درمان ،مسکن ،اشتغال و آموزش است که در بازده زمانی منطقی و معقول بسته به نوع درخواست و شکایات از یک روز تا ۳۰ روز مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در موضوع اشتغال متأسفانه برخی از دستگاه ها ناخواسته وارد استنکاف شده اند و به قانون عمل نمی‌کنند افزود : در این راستا پیگیری های مستمر در سطح کشوری و استانی در حوزه تحقق تبدیل وضعیت در حال انجام است .

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور متذکر شد : بنیاد شهید و امور ایثارگران طی مکاتبات صورت گرفته به ارگان ها اعلام کرده است که در صورت ادامه این استنکاف مراتب به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی و نام دستگاه ها به مجلس و سایر نهاد های کشوری اعلام خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha