آزمون دستیاری تخصصی ۵۰، اریبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه نشست شورای تخصصی، آزمون دستیاری پنجاهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، امیر پاشا طبائیان با اشاره بر این نکته که آزمون دستیاری برای ارتقاء سطح علمی پزشکان برگزار می شود، افزود: پزشکان عمومی فارغ التحصیلی که علاوه بر طرح تعهدات خدمت، طرح عدالت آموزشی هم دارند طبق قانون مصوب مجلس نمی توانند در آزمون دستیاری ۵۰ شرکت کنند البته طرح موضوع کاهش دوره تعهدات در مجلس در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: منابع آزمون دستیاری پنجاهم تعیین و درسایت دبیرخانه شورای آموزش تخصصی و سازمان سنجش بارگزاری شده است و هر تغییر در منابع آزمون در اوایل هر سال مشخص می شود. افراد فارغ التحصیلی که بورد تخصصی ندارند ولی دارای گواهی نامه هستند می توانند در آزمون دستیاری رشته های جراحی توراکس، قلب و اطفال شرکت کنند.

طبائیان خاطر نشان کرد: ضرایب دروس در آزمون دستیاری پنجاهم مانند سال گذشته برداشته شده است و دفترچه آزمون در روز برگزاری به شرکت کنندگان برگشت داده می شود.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نتایج کسب شده آزمون دستیاری ۴۹ اعلام کرد: حدود ۴ هزار نفر در مرحله اول آزمون پذیرش شدند که این مورد بی سابقه بود. صندلی خالی در رشته داخلی وجود نداشته و حتی افزایش ظرفیت هم داشتیم، در رشته های اطفال، بیهوشی وطب اورژانس نسبت به سال گذشته صندلی‌های خالی کاهش یافته و این کاهش بویژه در رشته کودکان و سپس بیهوشی اتفاق افتاده است.

وی به اصلاحات انجام شده در مورد ارتقاء پذیرش دستیاری تخصصی اشاره کرد و گفت: از مهم ترین اقدامات انجام شده در این راستا می توان به انتخاب صد رشته محل در آزمون دستیاری و اصلاح نظام پرداخت به پزشکان و برداشت سقف کارکرد اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha