لزوم حمایت صنایع از ورزش قهرمانی استان زنجان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه حمایت صنایع از ورزش یکی از خواسته های ورزش و جوانان است و هنوز نتوانستیم صنایع را پای کار بیاوریم، گفت: امکانات و سالن های ورزشی خوبی در اختیار دستگاه های استان قرار دارد که انتظار داریم این فضاها برای استفاده عمومی اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا ) ؛ زنجان جواد بازرگان ظهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تربیت بدنی با بیان اینکه این اداره کل دارای ۱۷۰ نفر پرسنل در سطح استان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: دو رسالت ورزش و جوانان بر دوش این اداره کل است که جز اهداف و برنامه ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش دو مقوله ورزش همگانی و ورزش قهرمانی جز اولویت های این اداره کل است افزود: هرچقدر بتوانیم حوزه ورزش همگانی را توسعه دهیم قهرمانانی در این بین رشد خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به کم تحرکی و زندگی ماشینی و اثرات آن بر زندگی مردم، عنوان کرد: به دلیل کم تحرکی در سطح کشور ۱۳ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم که باید ما باتوجه به رسالت مان بتوانیم با فرهنگ سازی زمینه حضور بیشتر مردم در ورزش همگانی را فراهم کنیم تا کمتر شاهد بیماری باشیم.

بازرگان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با شورای شهر برای اختصاص بوستان ها به رشته های ورزشی خاص در زنجان بیان کرد: به عنوان نمونه در پارک فناوری زمینه ورزش بسکتبال در این مکان ایجاد شده است که با روی کار آمدن شهرداری بوستان ها به دو رشته اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی جاده تندرستی در مجموعه انقلاب و پارک هاشم نژاد برای پیاده روی خانواده ها افزود : در نیمه اول سال برخی رشته ها و جشنواره های ورزشی در بوستان ها و خیابان ها اجرا شد.

این مسئول با یادآوری اینکه در بعد قهرمانی استان در ۱۵ رشته ظرفیت لازم را دارد اظهار کرد: اگر حمایت های لازم توسط صنایع صورت بگیرد می‌توان در این حوزه نیز موفق و قهرمانی را پرورش داد.

بازرگان با اشاره به وجود ۴۸ رشته ورزشی و ۳۳۰ هیات ورزشی در سطح کل استان زنجان گفت : ماحصل زحمات هیات ورزشی ۶۰۰ همایش پیاده روی خانوادگی،۵۰۰ مسابقات انتخابی ،۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری و ۳۵ مورد میزبانی مسابقات کشوری، و....بوده است که طی ۶ ماهه سالجاری ۶ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در زنجان حضور داشتند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ مورد پاردوی تیم ملی و مسابقات والیبال نشسته جانبازان در استان زنجان بیان کرد: با برگزاری این اردو فرصتی مهیا شد تا با برگزاری مسابقات در این استان زیرساخت ها فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به کسب ۶۳۷ مدال ملی و ۳۶۹ مدال فرا ملی و بین المللی توسط ورزشکاران این استان گفت : طی یک سال گذشته افتتاح چمن مصنوعی و راه اندازی و تجهیز ۳۷ مورد خانه ورزش روستایی در استان انجام شده است .

بازرگان با اشاره به وجود ۱۸۰ فضای ورزشی در استان زنجان بیان کرد: از حیث زیرساختی در مقایسه با بسیاری از استان ها شرایط خوبی داریم و ۹۰ درصد هیات های ورزشی سالن اختصاصی دارند.

وی با توجه به اجرای طرح جام پرچم در روستاها به منظور غنی سازی اوقات فراعت جوانان روستایی افزود : ۶۴۰ تیم مینی فوتبال ثبت نام شدند که از این تعداد ۱۲۰ تیم بانوان بودند و استارات این طرح در گنبد سلطانیه زده شد.

این مسئول با یادآوری اینکه حمایت صنایع از ورزش یکی از خواسته های ورزش و جوانان است و هنوز نتوانستیم صنایع را پای کار بیاوریم، خاطرنشان کرد: امکانات و سالن های ورزشی خوبی در اختیار دستگاه های استان قرار دارد که اغلب در اختیار سازمان است و مدت محدودی از آن استفاده می شود و انتظار داریم این فضاها برای استفاده عمومی اختصاص داده شود.

بازرگان در ادامه با اشاره به فعالیت۵۱ سمن مجوز دار در استان بیان کرد : در این راستا ۱۲ مرکز مشاوره قبل، حین و بعد ازدواج در استان وجود دارد که پس از ابلاغ مصوبه جوانی جمعیت و خانواده این موارد بیشتر در دستور کار است.

وی به دستورالعمل اختصاص ۲۰ درصد اماکن و تالارهای دستگاه های اجرایی در اختیار زوج های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج اشاره کرد و افزود: در بخش مشاوره آمادگی داریم به مناطق دورافتاده برای برگزاری دوره کارآموزی در حوزه ازدواج کارشناس اعزام کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به جوانان را ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: همچنین ۱۱هزار و ۶۰۰ تسهیلات مورد ثبت نام تسهیلات ازدواج برای زوج های جوان در حال پیگیری است که در نیمه اول سالجاری ۴۸ درصد محقق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha