کاهش دما از فردا در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در برخی استان‌های کشور خبر داد و نسبت به وزش باد شدید و احتمال خسارت به استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور و استان‌های دارای بارش هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی ، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ مهر اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در گلستان، مازندران، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی، بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است. فردا با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از مرزهای بالاتر بارش تقویت می‌شود و کاهش دما در این مناطق پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: فردا گستره بارش‌ها به ارتفاعات البرز، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی می‌رسد و همچنین فردا در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

به گفته وی، شدت بارش‌ها امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی و غربی در حد هشدار سطح زرد است و از این رو سازمان هواشناسی نسبت به احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در استان‌های ذکر شده هشدار داد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا دوشنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور رخ می‌دهد و امروز نیز نوار شرقی خراسان‌جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، باد و گردوخاک دارد که احتمال خسارت به سازه‌های موقت و درختان کهنسال، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید برای این مناطق رخ می دهد که هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی گفت: تهران برای امروز بعدازظهر باد و گردوخاک را دارد و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد که در روزهای آتی هوای تهران خنک‌تر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha