ورود سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه خبر داد و اعلام کرد: شنبه آینده بارش‌ها در برخی مناطق از جمله غرب و شمال غرب تشدید می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان رگبار باران و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان شمالی افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق روی می‌دهد.

در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد،‌گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در شرق سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش خفیف و پراکنده روی می‌دهد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و روز جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش‌ها در این مناطق آغاز شده و به‌تدریج به شرق سواحل دریای خزر کشیده می‌شود.

شنبه هفته آینده ضمن تشدید بارش‌ها در مناطق یاد شده، سواحل شرقی دریای خزر و برخی مناطق غرب و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت. طی ۲ روز آینده وزش باد در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش یافته و در برخی مناطق وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha