لزوم ترویج رژیم غذایی سالم در راستای پیشگیری از بیماری های منتقله از غذا

استادیار گروه تغذیه دانشکده پزشکی مشهد بر اهمیت و ترویج رژیم غذایی سالم (مغذی) و در عین حال بهداشتی و ایمن ( فاقد آلودگی های میکروبی و شیمیایی ) به منظور پیشگیری از بیماری های منتقله از غذا تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر اسماء افشاری، دکترای بهداشت و ایمنی مواد غذایی د به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به شعار روز جهانی غذا که " غذا برای همه، هیچ کس نباید نادیده گرفته شود" اظهار کرد: شعار روز جهانی غذا بیانگر توجه و اهمیت و استمرار چرخه تامین غذای کافی برای همه مردم در همه زمانها به منظور ارتقای امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی در سطح جامعه است.

وی با بیان این مطلب، که در دنیا 828 میلیون نفر کماکان دچار فقر و گرسنگی هستند، خاطر نشان کرد: امروزه اولویت دادن به رژیم های غذایی سالم، زمینه ساز تولید بهتر،تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تولیدات روز افزون مواد غذایی نیازمند سیستم های مدرن جهت تامین و تضمین کیفیت و ایمنی غذاست و به کار گیری سیستم های کشاورزی پایدار و جایگزینی آن با سیستم های رایج فعلی یکی از راهکارهای مهم افزایش تامین و کیفیت مواد غذایی سالم است.

وی افزود: سیستم های کشاورزی پایدار علاوه بر افزایش کیفیت مواد غذایی سالم، موجب حفظ محیط زیست گردیده و امنیت غذایی را برای ما افزایش خواهد داد.

استادیار گروه تغذیه دانشکده پزشکی مشهد گفت: در رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی ما بر تامین چرخه غذای سالم و بهداشتی تاکید داریم و گرچه این مفهوم با امنیت غذایی متفاوت است ولی بی ربط به هم نیستند زیرا یک غذا اگر بهداشتی و ایمن نباشد قابلیت مصرف ندارد و امنیت غذایی تحقق نمی یابد.

وی با تاکید بر ترویج غذاهای بومی و محلی اظهار داشت: ترجیحا غذاهای بومی و محلی با برچسب های معتبر و شناسنامه دار و دارای تاریخ تولید خریداری کنیم و حتی الامکان سعی کنیم این غذاها را با رعایت اصول بهداشتی در منزل تهیه نمائیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha