دیوان عدالت اداری درخصوص حکم فوق العاده جذب مناطق جنگی تجدید نظر می‌کند

نایب رئیس مجلس گفت: اخیرا رئیس مجلس نامه ای به رئیس قوه قضائیه درخصوص لغو قانون برنامه نوشته بود و رئیس قوه قضائیه نیز به ریاست دیوان عدالت اداری دستورات لازم را داد و موضوع در دستور تجدیدنظر قرار گرفت. امروز مطلع شدیم که این امر صورت می گیرد و حکم دیوان مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت تا حقوق مردم ضایع نشود و به حق خود برسند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: از ارائه گزارش توسط رئیس دیوان محاسبات تشکر می کنم و برای تمامی همکاران در این نهاد آرزوی توفیق داریم. امیدواریم که این گزارش ها الگویی برای تصمیمات بعدی مجلس در بررسی بودجه و در تکالیف دستگاه ها باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن تشکر از اینکه اکثریت قاطع مجلس به دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۱۰ قانون برنامه ششم رأی دادند، از کمیسیون اجتماعی نیز که به سرعت رسیدگی های لازم را انجام داد، تشکر می کنم.

وی افزود: پیش از این رئیس مجلس نامه ای به رئیس قوه قضائیه درخصوص لغو ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم نوشته بود و رئیس قوه قضائیه نیز به ریاست دیوان عدالت اداری دستورات لازم را داد و موضوع در دستور تجدیدنظر قرار گرفت. امروز مطلع شدیم که این امر صورت می گیرد و حکم دیوان مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت تا حقوق مردم ضایع نشود و به حق خود برسند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با بیان اینکه از دستورات رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و اهتمام رئیس دیوان عدالت اداری تشکر می کنم، تصریح کرد: صرفاً به دلیل دفاع از حق ملت در خانه ملت، صحبت هایی داشته ایم، همانگونه که از حقوق مردم دفاع کرده ایم از حقوق قضات نیز دفاع می کنیم و اگر تکدر خاطری پیش آمده عذرخواهی می کنم.هرچه سریعتر دیوان عدالت اداری این حکم را نقض کند تا حقی از مردم از بین نرود.

لازم به ذکر است که، اخیرا دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرده و ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم را لغو کرده بود، این در حالی است که تفسیر قانون طبق قانون اساسی با مجلس شورای اسلامی است.

در ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده هایی برای مناطق کمتر توسعه یافته، بدی هوا، سختی کار مشاغل تخصصی و مناطق جنگی در نظر گرفته شد، همچنین در قانون بیان شده که اگر کسی همزمان در منطقه کمتر توسعه یافته که دارای هوای بد است و جزو مناطق جنگی محسوب می شود فقط از یک فوق العاده تا سقف ۲۵ درصد بهره مند شود.

اما در قانون برنامه ششم به منظور جبران عقب ماندگی مناطق جنگی تاکید شد فوق العاده جذب این مناطق پرداخت شود، اما با حکم دادگاه، ماده ۱۱۲ قانون برنامه لغو شد که نمایندگان در نشست قبلی خود با تقاضای دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۱۰ قانون برنامه ششم موافقت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha