۱۶۲ پروژه ورزشی به مناست هفته تربیت بدنی افتتاح می شود

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از افتتاح ۱۶۲ پروژه و بهره برداری ۱۳۸ پروژه ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی خبرداد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت،سینا کلهر ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی اعلام کرد: توسعه زیر ساختهای ورزشی ازمهمترین برنامه های این وزارتخانه در هفته تربیت بدنی است.
وی ازافتتاح ۱۶۲ پروژه ورزشی درهفته جاری در سراسرکشور خبر داد و انجام این مهم را تحقق بخشی از برنامه عدالت محورانه دولت در حوزه ورزش عنوان کرد .
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با توضیح این مطلب که میانگین استاندار جهانی سرانه ورزش دو نیم متر است گفت : این درحالی است که سرانه ورزش در ایران یک متر است.
وی در این گفت وگو کمبود سرانه ورزش در ایران را افزایش سال به سال جمعیت عنوان کرد و توضیح داد: جمعیتی که در سال ۹۵ مبنای توسعه فضای ورزرشی قرار گرفته با جمعیت امروز ۱۴۰۱قرار داریم تقریبا ۷ میلیون افزایش داشته است .
دکتر کلهر باتاکید اینکه مهمترین برنامه ما به عنوان نهاد متولی ورزش کشورتوسعه فضای ورزشی در دو بخش رو باز و چمن مصنوعی است ، افزود : در هفته تربیت بدنی ۱۳۸ پروژه ورزشی روباز و ۲۳ پروژه ورزشی راافتتاح خواهیم کرد که درمجموع ۱۶۲ پروژه به بهره برداری خواهد رسید .
وی ادامه داد : که در این پرژه ها ورزشگاه ۵ هزار نفره و ۱۰ هزار نفره نیز وجود دارد که ان شالله در این هفته برای استفاده عموم به بهره برداری خواهد رسید .
وی در ادامه سخنانش به تشریح رویدادهای ورزشی که در سراسر کشور در هفته تربیت بدنی برگزار می شود اشاره کرد و از برگزاری ۱۲ هزار ۸۶۳ رویداد دراین هفته خبر داد که قرار است توسط فدراسیون های ورزشی و ادارات کل استانها و دستگاههای اجرایی خبرداد .
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه شعار امسال به مناسبت هفته تربیت بدنی شعار همبستگی ملی و ایران قوی است ، توضیح داد : سنت شکنی کردیم و امسال با همکاری آموزش و پرورش روز نخست هفته تربیت بدنی را در یکی از مدارس تهران آغاز خواهیم کرد .
وی توضیح داد :با همکاری دوستان آموزش و پرورش قرار شد سه شنبه ساعت ۱۰ صبح این برنامه انجام شود و ما اعتقاد داریم که اگر ورزش دانش آموزی و ورزش در حوزه جوانان و نوجوانان فعال شود ما می توانیم امیدوار باشیم که ورزش قهرمانی و همگانی رونق پیدا خواهد کرد .
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در خصوص برنامه های توسعه وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش روستایی بیان کرد :با هدف توسعه ورزش و ایجاد امکانات مناسب ورزشی برای روستاییان قرار است در این هفته ۲ هزار قلم کالای ورزشی را خانه های ورزش روستایی به استانها ارسال کنیم که البته به صورت متمرکز چهارشنبه از استادیوم آزادی ارسال می شود .
دکتر کلهردر این گفتگو با بیان اینکه یکی از برنامه های اجرا شده در وزارت ورزش و جوانان برگزاری المپیاد استعدادهای برتراست از برگزاری اختتامیه این رویداد درروزدوشنبه خبر داد .
وی همچنین اعلام کرد که یک رویداد ویژه ، روز یک شنبه با عنوان طرح ملی دختران آفتاب باهدف شناسایی استعداد دختران روستا برگزار می شود .
وی از ورزش دانش آموزی به عنوان پایه و اساس ورزش کشور یاد کرد وگفت با توجه به اینکه ورزش دانش آموزی آینده ورزش کشور را شکل می دهد در این راستا تفاهم نامه ای منعقد خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha