تبدیل دستاوردهای پژوهشی نخبگان به محصولات دانش‌بنیان تسهیل شد

کاربردی‌سازی دستاوردهای پژوهشی و دانشی کشور که یکی از ارزش های افزورده فراموش شده در کشور است با اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان محقق خواهد شد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، استفاده از ظرفیت انسانی و بهره گیری درست از توانمندی آنها یکی از راهکارهای موثر در توسعه علمی و فناورانه کشور است که باید با الزامات و ساز و کارهای قانونی انجام شود. قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از ابزارهایی است که می تواند کشور را در دست یابی به این هدف یاری کند.

قانونی که نیروی انسانی و دانش را اساس و پایه دارایی های کشور در زیست بوم فناوری و نوآوری می داند و بر توجه ویژه به این ثروت ملی تاکید دارد. در آیین‌نامه‌های اجرایی آن هم چنین تکالیفی برای دستگاه‌های مرتبط تعریف و تدوین شده است.

در یکی از مواد این آیین نامه آمده که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است با همکاری بنیاد ملی نخبگان؛ سازوکارهای تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهشی نخبگان در طرح های بنیاد ملی نخبگان به محصولات و شرکت های دانش بنیان را فراهم و اجرایی کند.

قانون جهش دانش بنیان یک بسته متنوع و چندبعدی است که از حفظ و توسعه بازار و تامین مالی تا مسایل حقوقی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان را پوشش می‌دهد. به زودی باید منتظر دستاوردهای این قانون، از جمله تزریق منابع مالی جدید از سوی شرکت‌های بزرگ و صنعتی کشور، بازار سرمایه و بانک‌ها به زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha