رونق تولید داخلی با ساختارهای دیوانسالار دولتی محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: رونق تولید داخلی که هم نیاز مردم و هم محور مطالبه رهبر فرزانه است با ساختارهای دیوانسالار دولتی محقق نمی‌شود. امروز اصلی‌ترین مانع تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرستان‌ها، قوانین دست و پاگیر دولتی است بنابراین از دولت انقلابی انتظار داریم برای رفع این موانع هر چه جدی‌تر عمل کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، سید مسعود خاتمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 26 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: طی هفته‌های اخیر، شاهد آرایش جدیدی از دشمنان این نظام بودیم که اتفاقات تلخی در پهنه کشور عزیزمان ایران را رقم زد. بَر ساختِ رسانه‌ای از فوت تاسف برانگیز خانم مهسا امینی، بهانه‌ای برای تحریف واقعیت، تحریک افکار عمومی، اخلال در امنیت روانی جامعه و فتنه‌انگیزی رسانه‌ای قرار گرفت و در ادامه دشمنان قسم خورده ملت و مزدوران داخلی و خارجی از جمله تجزیه‌طلبان، دست به آشوبگری و اخلال در نظم عمومی زده و کار را به تخریب اموال عمومی و شهادت رساندن مدافعان مظلوم امنیت رساندند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقایع ناگوار ناشی از این اغتشاشات، بار دیگر نشان داد که مدعیان دروغین حمایت از ملت‌ها به هیچ عنوان حامی مردم بصیر، مظلوم و استوار ایران نیستند؛ بلکه با فریب و سوء‌استفاده از جریان مطالبه مردم، آن را به انحراف می‌برند تا مانع اصلاح امور شوند. مقام معظم رهبری در همین باره فرمودند: این حوادث، طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روی آنها است، مشکل آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است.

وی تصریح کرد: اما اتفاقاتی از این دست را می‌توان فرصتی برای نظام قلمداد کرد؛ زنگ خطری که در جامعه ما مشکلات و گسل‌هایی جدی و عمیق وجود دارد و فرصتی که به دنبال شناخت دقیق و حل مشکلات باشیم. امروز بهترین فرصت است که ما از آنها درس بگیریم و به اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب برگردیم، اصول و ارزش‌های انقلاب که همچنان مطالبه اصلی مردم فهیم ایران است و به قول سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز: من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن، این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: معتقدم بزرگترین شکاف و گسل در سه دهه گذشته دور شدن از مبانی انقلاب است. تجربه نشان داده است که هر گاه مردم دست در دست هم باشند و با مشکلات مواجه شوند، حماسه‌ای ارزشمند رقم می‌خورد و دستاوردهای ارزشمند به دست می آید، تجربه‍‌های موفقی مثل دفاع مقدس، جهاد سازندگی و مقابله با کرونا از همین نوع است.

وی افزود: ما از دولت انقلابی انتظار داریم به جای سیستم ناکارآمد، بروکراسی، مثل خود انقلاب از ظرفیت بی‌نظیر مردم، جوانان و نخبگان انقلابی برای حل مشکلات استفاده کند. رونق تولید داخلی که هم نیاز مردم است و هم محور مطالبه رهبر فرزانه در چند سال اخیر با ساختارهای دیوانسالار دولتی محقق نمی‌شود.

خاتمی خطاب به رییس جمهور، افزود: امروز اصلی‌ترین مانع تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرستان‌ها، قوانین دست و پاگیر دولتی است، ما از دولت شما به عنوان یک دولت انقلابی انتظار داریم برای رفع این موانع هر چه جدی تر عمل کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ‌نظام بانکداری باید اصلاح شود، بانک باید حامی تولید و مردم باشد نه منبع مالی ثروت اندوزان و دلالان، ما در مجلس همچنان منتظر لایحه یا اقدامات دولت در این زمینه هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حوزه رسانه و فضای مجازی دولت و نظام باید فعالانه‌تر عمل کنند در این حوزه اگر به ظرفیت مردم مومن و جوانان انقلابی اتکا شود بدون شک جریان انقلابی موفق خواهد بود. تاکیدهای رهبری بر جهاد تبیین وجنگ روایت‌ها نیز موید همین موضوع است. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم هر چه سریع‌تر لایحه نظام جامع رسانه ای که قول آن را داده بود به مجلس ارائه کند. از رییس جمهور می‌خواهیم که در فضای مجازی افرادی انقلابی بکار گیرد نه مدیران محافظه کار، منفعل و بی‌انگیزه. امروز بهترین فرصت است که به ارزش‌های اصیل انقلاب برگردیم. انقلاب، انقلاب اسلامی است و انقلاب مستضعفین.

ما ادعای رفتن این گونه کرده‌ایم / صحرای پشت سر سند ادعای ماست./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha