الگوی ایران در خانه‌های هلال را برای جهان تجویز می‌کنیم

رئیس دفتر فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در ایران گفت: خانه‌های هلال ابتکار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است و ما آن را به عنوان الگوی ترویج آموزش مواجهه با مخاطرات به همه‌ جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر در دنیا تجویز کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ عطا دوران، رئیس دفتر فدراسیون IFRC مقیم در تهران صبح امروز در گردهمایی مدیران عالی ستادی و مدیران عامل استان‌ها در شهر مشهد حاضر شد و طی سخنانی در آیین افتتاحیه این گردهمایی گفت: اکنون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق شده‌است بیش از ۶ هزار خانه هلال را در مناطق کم‌برخوردار شهری، روستاها و مناطق عشایری از تهران گرفته تا دورترین نقاط مرزی کشور راه‌اندازی کند و این الگوی بومی‌، گام موثری برای ترویج آموزش‌های همگانی مواجهه با مخاطرات طبیعی است.

او افزود: آموزش‌های ارائه شده در خانه‌های هلال مردم محور و مطابق با ویژگی‌های جغرافیایی و ریسک مخاطرات طبیعی در هر اقلیم است و در کنار آن پاسداشت شاخص‌های فرهنگی و قومیتی مردم، در راس آن زبان و گویش آن‌ها، تاثیر آموزش‌های ارائه شده را تضمین می‌کند.

عطا دوران از حمایت فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر از طرح خانه‌های هلال خبر داد و گفت: این ابتکار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی است و ما آن را به عنوان الگوی ترویج آموزش مواجهه با مخاطرات به همه‌ جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر در دنیا تجویز کرده‌ایم.

رئیس دفتر IFRC در تهران افزایش تاب‌آوری جوامع محلی در هنگام وقوع بلایای طبیعی را از مهم‌ترین وظایف جمعیت‌های ملی دانست و تاکید کرد: آمادگی جوامع محلی برای مواجهه با مخاطرات، تلاش‌های هلال احمر و صلیب‌سرخ برای کاهش آلام بشری را موثرتر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha