فیلترینگ دائمی نیست

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیلترینگ پلتفرم های خارجی قطعا دائمی نیست گفت : این موضوع امنیتی است و تا زمانی که پلتفرم ها قوانین کشور را تبعیت کنند حاضر به فعالیت این پلتفرم هستیم و تا نرسیدن به ثبات در   کشور این رویه ادامه دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، مصطفی طاهری ظهر روز شنبه در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به بسته شدن پلتفرم های خارجی در وضعیت کنونی کشور اظهار کرد : مصوبه شورای امنیت ملی برای کنترل حوادث و اتفاقاتی که در کشور وجود دارد است که تا زمانی که این وضعیت به ثبات نرسد این رویه ادامه دارد .

وی تصریح کرد: آن چیزی که در فضای مجازی به دنبال آن هستیم کا تمامی این موضوعات را دربر دارد این است که ما یک عقب ماندگی جدی در حوزه زیرساخت اینترنت داریم که مربوط به اینترنت ثابت است، برعکس تمامی دنیا اینترنت کشور بیشتر به صورت سیار است که طبق منابعی که در بودجه تکلیف شده است و دولت به دنبال آن است ،توسعه اینترنت ثابت با سرعت بالا است .

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که بتواند ۲۰ میلیون پورت اینترنت پر سرعت توسط فیبر نوری را تحت پوشش قرار دهد افزود: در این راستا ابتدا از شهرهای پرجمعیت کشور این اقدام شروع شده است و استان زنجان نیز در حال شروع استارت کار است که اگر محقق شود انقلاب عظیمی در زیرساخت اینترنت اتفاق خواهد افتاد.

طاهری با بیان اینکه در توسعه شبکه های پلتفرم داخلی عقب ماندگی زیرساختی داریم بیان کرد : در حوزه قانون گذاری در کمیسیون طرح آن نوشته شده است و در نوبت بررسی است بحث امنیت داده و اطلاعات شخصی افراد است .

وی با بیان اینکه در خصوص اطلاعات داده در کمیسیون ۲ مسیر را طی کرده ایم اظهار کرد: یکی در خصوص سامانه های دولتی و یکپارچه سازی و مدیریت داده است که دو روز پیش مصوبه شورای نگهبان را دریافت کرد و بصورت قانونی شد که با این اتفاق انقلاب عظیمی در حکمرانی کشور رخ خواهد داد تا از روش حکمرانی سنتی خارج شویم .

این مسئول با اشاره به پیگیری بحث حقوقی و قانونی داده ها و اطلاعات شخصی افراد بیان کرد : از نظر قانون افراد خیالشان راحت باشد که متنی در قانون وجود دارد که اطلاعات شخصی افراد را از نظر قانونی محافظت می‌کند و به هردلیلی هرکسی اعتراضی داشت می‌تواند از طریق قانون پیگیری کند .

طاهری با بیان اینکه در پلتفرم های خارجی موضوع امنیتی مدنظر است افزود :در شرایط فعلی این دو پیام رسان مسدود شده است تا شرایط کشور به ثبات برسد.

وی با بیان اینکه فیلترینگ این پیام رسان ها قطعا دائمی نیست ولی تصمیم گیر اصلی، موضوعات امنیتی است افزود: فیلترینگ پلتفرم خارجی اصلا مطرح نیست و بحث بر سر این است که پلتفرمی که اختیارش در دست ما نیست و می‌تواند آسیب های جدی به کشور وارد کند مثل قوانینی که تمام دنیا دارند تا پلتفرم از حداقل ها تبعیت کند که اگر قوانین کشور را تبعیت کنند حاضریم موافقت کنیم تا پلتفرم فعالیت خود را در کشور داشته باشد .

۳۰ درصد محصول زیتون خرید تضمینی می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره با محصول زیتون طارم بیان کرد: امسال خوشبختانه محصول زیتون در طارم نزدیک به ۴ الی ۵ برابر برداشت زیتون را نسبت به سال های قبل داشته ایم.

طاهری با بیان اینکه در بودجه محصول زیتون به عنوان کلای استراتژیک عنوان کرده ایم بیان کرد : مهمترین کاری که در حوزه زیتون انجام داده ایم این است که جز کالاهای اساسی بیان کرده ایم و طبق موافقت وزیر جهاد کشاورزی ۳۰ درصد محصول زیتون خرید تضمینی صورت گیرد .

وی با اشاره با اینکه پیش از این صادرات زیتون ممنوع بود ولی در حال حاضر صادرات آزاد شده است افزود : واردات این محصول هم که آزاد بود طی شرط و شروطی عوارض ورودی را بالا برده ایم تا وارد کردن آن سخت شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha