در کلان کشور بحران جدی کمبود دارو نداریم/ بهداشت و درمان جز عقب مانده ترین حوزه در دولت الکترونیک

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر و تحول در فرآیند ارز ترجیحی ۴۲۰۰ در خصوص دارو ، حجم بالای بیماری ها از جمله آنفلوآنزا و حجم بالای مصرف باعث کمبود دارو شده است که بطور کلی بحران جدی در کلان کشور در خصوص کمبود دارو وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ، مصطفی طاهری ظهر روز شنبه در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ن در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت با اشاره به کمبود دارو گفت : در حوزه سلامت گرفتاری داشته ایم این است که حوزه سلامت جز عقب مانده ترین سامانه در دولت الکترونیک است .

بهداشت و درمان جز عقب مانده ترین حوزه در دولت الکترونیک

وی با اشاره به اجرایی سازی دولت الکترونیک بیان کرد: متأسفانه تنها حوزه ای که کمترین اجرایی سازی را داشته بهداشت و درمان و حوزه سلامت بود که ۳۰ درصد تا سال قبل اجرا کرده بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حوزه هیچکدام از تکالیفی که دولت الکترونیک بر دوش این حوزه گذاشته بود را انجام نداده بودند افزود : یکی از این موضوعات دارو بود که فشار بیشتری در بودجه و نظارت بر این موضوع شد.

طاهری با بیان اینکه در حوزه دارو به شدت با اختلاف قیمت مواجه بودیم افزود: در کشور دارو با ارز ۴۲۰۰ تولید و عرضه میشد در حالی که در کشورهای اطراف ما حداقل ۶ الی ۷ برابر قیمت داروهای ایرانی بود که این داروها با کیفیت بهتری است و تمایل به داروهای دارند .

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیک به خوبی پیش می‌رود اظهار کرد: فرایند ارز ترجیحی ۴۲۰۰ دارو عوض شده است که این تغییر و تحول در این سیاست و حجم بالای بیماری ها از جمله آنفلوآنزا باعث کمبود دارو شده است که بطور کلی بحران جدی در کلان کشور در خصوص کمبود دارو وجود ندارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha