لزوم توجه به ارتقای کیفیت خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت توجه به ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری گفت: مقوله کیفیت مراقبت های پرستاری به عنوان یکی از مطالبات مردم و هدف اصلی معاونت پرستاری باید در راس برنامه های این معاونت قرار گیرد که طرح بیمارستان الگو یکی از برنامه های طراحی شده به منظور دستیابی به این هدف است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر عباس عبادی، در افتتاحیه دوره آموزشی توانمندسازی مدیران پرستاری که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دستیابی به کیفیت مطلوب مراقبت های پرستاری مستلزم فراهم کردن مقدماتی است که مهم ترین آنها، توانمندسازی نیروی پرستاری در حوزه اصول و مبانی مدیریت کیفیت و روش های ارزشیابی و اعتباربخشی این خدمات است.
دکتر عبادی ادامه داد: عمدتا در سازمان های بهداشتی و درمانی در دنیا، بخش اعظم ارائه دهندگان مراقبت را گروه پرستاری تشکیل می دهند که با احتساب 1050 بیمارستان دولتی و غیر دولتی و خصوصی در سطح کشور، در ساختار بزرگ نظام سلامت کشور نیز پرستاران بزرگترین گروه ارائه دهنده مراقبت به شمار می آیند.
وی با تاکید بر اینکه پرستاران باید در ارائه خدمات، نقشی فعال و آینده نگر داشته باشند، افزود: در این راستا، وظیفه مدیران خدمات پرستاری، ارتقا و توانمند سازی کارکنان، آموزش مبتنی بر شواهد و مدیریت مبتنی بر تعاملات انسانی است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برقراری ارتباط صحیح با مراجعه کنندگان را ضروری عنوان کرده و افزود: مراجعه کنندگان بیشتر از آن که دانش فنی ما را ارزیابی کنند، به ارزشیابی رفتار و ارتباطات ما می پردازند.
وی افزود: در تمامی حوزه ها و برنامه ها، سعی بر این است که در ابتدا جایگاه مردم در برنامه تبیین شود، زیرا کلیه خدمات پرستاری با هدف دسترسی عادلانه مردم به خدمات مناسب، به موقع و مقرون به صرفه ارائه می شود، لذا عنصر کلیدی تمام برنامه های معاونت، مردم هستند. بر این اساس سعی شد تا در طرح بیمارستان الگو، به اصلاح فرآیندهای پرستاری در بیمارستان ها اقدام و دسترسی مردم به خدمات تسهیل شود.
گفتنی است، افتتاحیه دوره آموزشی توانمندسازی مدیران پرستاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور دکتر بهمن نقی پور، رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه، مدیران کل و کارشناسان معاونت پرستاری و حدود 100 نفر از مدیران پرستاری دانشگاه/ دانشکده های منطقه 2، مدیران خدمات پرستاری بیمارستان ها و مدیران بیمارستان مردانی آذر (بیمارستان الگوی منطقه) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha