بارش باران، برف و تگرگ در بیشتر مناطق کشور/احتمال ریزش کوه و لغزندگی جاده‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از بارش باران و برف در بیشتر استان‌های کشور خبر داد که منجر به اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا پنج‌شنبه پنجم آبان ماه آغاز شده و تا روز شنبه ادامه دارد.

این سامانه موجب رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات احتمال بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نقاط مستعد همراه با خیزش و نفوذ گردوخاک، کاهش نسبی دما و احتمال رخداد مه می‌شود.
روز پنج‌شنبه گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران درگیر این سامانه می‌شوند.
این سامانه روز جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان شمالی، همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، شمال قم، تهران و ارتفاعات سمنان فعال خواهد بود.

روز شنبه نیز آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد این سامانه خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، سامانه بارشی لغزندگی جاده، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده توصیه کرده است.

سامانه افزایش گرادیان فشاری نیز از امروز چهارشنبه چهارم آبان ماه تا شنبه در خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، البرز، تهران، اردبیل، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان،همدان، کرمانشاه، اصفهان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان موجب وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار خواهد شد.

این سامانه خطراتی مثل احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن‌سال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز را به دنبال دارد و سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز بویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha