صدور کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاشگران در استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از صدور کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاش‌گران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اعلام این خبر اظهار کرد: در جریان اغتشاشات مهرماه در استان زنجان با تلاش همکاران قضایی و هماهنگی های جامعه اطلاعاتی و ضابطین با استفاده از تجربیات گذشته صحنه اغتشاشات در استان به خوبی مدیریت شد و در مقایسه با حوادث قبلی میزان خسارتها بسیار کمتر بود.

وی در ادامه با بیان اینکه، معذالک تاکنون تعداد ۲۷۹ پرونده برای ۳۲۵ نفر در دادسراهای استان تشکیل و از این تعداد ۱۳۷ پرونده، به عبارتی ۴۷ درصد از کل پرونده ها تعیین تکلیف شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: با توجه به دستور رییس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبنی بر لزوم رسیدگی خارج از نوبت به پرونده عناصر اغتشاشات اخیر و همچنین اعلام کیفرخواست و صدور احکام، کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاشگران در استان صادر شد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده های اغتشاشگران در دادگاههای انقلاب و جزایی استان در دستور کار قرار گرفت افزود: برای ۱۱۹نفر کیفر خواست صادر شد که تاکنون برای ۱۶ نفر احکام محکومیت صادر و مابقی در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پروندهای اغتشاشگران با سرعت، دقت و قاطعیت در دستور کار قرار دارد تاکید کرد: باید با کسانی که در صدد ایجاد بی نظمی، تخریب و اغتشاش در جامعه بودند، برابر قانون برخورد پشیمان کننده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha