تلاش مجلس برای افزایش بودجه بیماران خاص و صعب‌العلاج در بودجه ۱۴۰۲

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به طور قطع اگر بیمه سلامت بتواند رضایت بیماران خاص و صعب العلاج را تامین و با عدالت بودجه را توزیع کند مجلس در بودجه ۱۴۰۲ نسبت به افزایش اعتبارات صندوق بیماران خاص اقدام خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،سید جلیل میر محمدی میبدی، در مورد افزایش بودجه بیماران خاص،گفت: مجلس در بودجه 1401 نسبت به تشکیل صندوق و اختصاص 5 هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض و 2 هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات قرض الحسنه برای تامین بخشی از هزینه درمانی و دارویی بیماران خاص و صعب العلاج اقدام کرد.

وی افزود: برای بخشی از بیماران خاص و صعب العلاج مانند تالاسمی و هموفیلی در گذشته اعتباراتی پیش بینی و پرداخت می شد اما 26 بیماری جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و در حال حاضر بخشی از هزینه های درمانی، دارویی، آزمایشگاهی و بستری این بیماران پرداخت می شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: این سیاست وجود دارد که تعداد این بیماری ها به 44 بیماری افزایش یابد و برخی بیماری های خاص و جدید نیز به لیست افزوده شود در واقع لیست بیماری های خاص افزایش یافت و آیین نامه آن هم به تصویب هیات دولت رسید و تاکنون حدود 220 میلیارد تومان به حساب صندوق واریز شده است.

میرمحمدی یادآور شد: با توجه به تشکیل این صندوق و اختصاص بودجه 5 هزار میلیارد تومانی برای نخستین بار در تاریخ بودجه نویسی کشور امیدواریم مسئولان بیمه سلامت اعتبارات را به صورت دقیق و بر اساس عدالت توزیع و هزینه کنند زیرا رضایتمندی بیماران برای ما بسیار مهم است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به طور قطع اگر بیمه سلامت بتواند رضایت بیماران را تامین و با عدالت بودجه را توزیع کند مجلس در بودجه 1402 نسبت به افزایش اعتبارات بیماران خاص اقدام خواهد کرد البته برای برخی از بیماری ها تا صد درصد هزینه های دارویی و برای برخی دیگر بخشی از هزینه های دارویی و درمان از طریق صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج پرداخت می شود و اگر اعتبارات این صندوق بر اساس آیین نامه اجرایی با عدالت توزیع و هزینه شود می توان اعتبارات صندوق را به حدود 12 تا 13 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

منبع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha