دلیل گرانی قیمت مرغ؛ فعالیت آزادانه دلال‌ها و عدم نظارت دولت بر شبکه توزیع

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، فعالیت آزادانه دلال‌ها و عدم نظارت دولت بر شبکه توزیع را از عوامل اصلی گرانی قیمت مرغ عنوان کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره ادامه گرانی کالاهای اساسی به ویژه افزایش بی‌رویه قیمت مرغ در بازار، گفت: عوامل مختلفی در افزایش قیمت‌ها دخیل هستند که این عوامل شامل فعالیت آزادانه دلال‌ها و عدم نظارت دولت بر شبکه توزیع می‌شوند، ضمن آنکه کاهش جوجه‌ریزی سبب کاهش تولید مرغ شده و به دنبال آن قیمت این کالای اساسی افزایش پیدا می‌کند البته یکی از دلایل کاهش جوجه‌ریزی هزینه های بالای تولید برای مرغدار است درواقع آن‌ها از عدم حمایت دولت گله‌مند هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود اکنون دولت دست به اقدام خوبی زده است چراکه با خرید مرغ به اندازه کافی و عرضه آن‌ها در بازار به قیمت مصوب، موجب کاهش تقاضا شده است چراکه هر قدر تقاضا بالا باشد اما عرضه کم باشد قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌های دستوری در زمینه مرغ و تخم مرغ باید حذف شوند، گفت: معتقدم این نوع از قیمت‌گذاری‌ها سبب می‌شود یا تولیدکننده یا مصرف‌کننده از شرایط ناراضی باشند و یکی از آن‌ها زیان ببینند و همواره شاهد نارضایتی باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هیچ نظارتی بر شبکه توزیع ندارد، اظهار کرد: متاسفانه دلال‌ها برای خود به راحتی در بازار کالاهای اساسی جولان می‌دهند و این سبب شده قیمت کالاها افزایش دائمی داشته باشند، بنابراین می‌توان گفت؛ هرج و مرج گریبان بازار را گرفته است در این شرایط انتظار است وزارتخانه‌های مرتبط باید پای کار آمده و کنترل بازار را در دست بگیرند چراکه تنها در این صورت می‌توان جلوی ادامه گرانی‌ها را گرفت./

منیع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha