دشمنان از ایران قوی می‌ترسند / شهدا اسوه های فراموش نشدنی جمهوری اسلامی ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت :اگر کشور ایران ضعیف و ناتوان بود نیازی به این هجمه‌ها و فتنه‌ها نبود اما این هجمه‌ها نشان می‌دهد که ایران، کشوری قوی است و آن‌ها از ایران قوی می‌ترسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان آیت‌اله علی خاتمی روز چهارشنبه در یادواره شهیدان خالقی‌پور و خالقی با اشاره به تقدیم ۳۵۳۵ شهید از استان زنجان به نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: آمار شهدا مربوط به امروز نیست چرا که جمعیت استان زنجان امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است اما این شهدا زمانی به شهادت رسیده‌اند که جمعیت استان زنجان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر بود و این آمار، قابل توجه و دقت است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به ما ندارند اما ما نیازمند دعای خیر آن‌ها هستیم، بیان کرد: مسیر زندگی، هموار نیست و در این مسیر به کمک و یاری شهدا نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خطاب به نوجوانان و جوانان با بیان اینکه اگر آینده ایران را سربلند و سرافراز می‌خواهید از هم‌اکنون به فکر ساختن آن باشید، گفت: مدنیت در ایران، ریشه ۸ هزار ساله دارد در حالی که اروپا با تمام تلاش‌هایی که کرده بیش از ۲ هزار سال برای خود ریشه نیافته است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه یکی از تأکیدات بنده به نوجوانان و جوانان، مطالعه وصایا و خاطرات شهیدان است، خاطرنشان کرد: در کنار وصیت‌نامه و خاطرات شهیدان ، شاهنامه که هویت غیرت ایرانی است را نیز مطالعه کنید.

وی با بیان اینکه شهدا، اسوه‌های تاریخ جمهوری اسلامی هستند و نباید اجازه دهیم که نام و یاد آن‌ها فراموش شود افزود: ایران به مدت ۲۵۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سرشار از ضعف و سُستی بوده و با هر حمله به کشور، قسمتی از خاک ایران جدا می‌شد.

این مسئول تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و با حمایت ۴۷ کشور از عراق، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و ۲۱۸ هزار شهید تقدیم شد تا ایران سربلند بماند تا وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به فتنه‌هایی که سال‌هاست علیه نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر کشوری ضعیف و ناتوان بودیم، نیازی به این هجمه‌ها و فتنه‌ها نبود اما این هجمه‌ها نشان می‌دهد که ایران، کشوری قوی است و آن‌ها از ایران قوی می‌ترسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha