اجازه نمی‌دهیم قطار پیشرفت کشور کند و متوقف شود/ اغتشاشات زمینه حرکت های تروریستی است

رئیس جمهوری تأکید کرد : پیام ما این است به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد قطار  حرکت پیشرفت و فعالیت کشور کند یا متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، آیت اله رئیسی در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ در استان زنجان ضمن عرض تسلیت به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز با بیان اینکه یکی از ناترازی های جدی در کشور داشته ایم در حوزه برق بوده اظهار کرد: در حوزه برق صنایع، کشاورزی و برق خانگی دچار اختلالات جدی در کشور بود چرا که به آن میزان برق تولید نشده بود.

وی با بیان اینکه کار دولت سخت بود که بتواند این ناترازی را حل کند که در گام ابتدایی مدیریت لازم شد که در مدیریت خانگی قطعی صورت نگیرد افزود : در حوزه برق صنایع نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفت تا صنایع قطعی برق اتفاق نیفتند و تولید متوقف نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت ۶ هزار مگاوات بر مدار تولید قرار گرفت خاطرنشان کرد: امروز در ۵ استان نیز با فعالیت شبانه روزی ۱۰۲۶ مگاوات برق به مدار برقی کشور اضافه و بهره برداری رسید.
آیت اله رئیسی با بیان اینکه ساختن نیروگاهی با دستان توانمد مهندسین داخلی و با تمام ظرفیت ۹۵ درصد آن تولید داخلی است که افتخار بزرگی برای کشور است اظهار کرد: در طی برنامه ریزی های صورت گرفته برای رفع کمبود ها و جبران عقب ماندگی ها ۳۵ هزار مگاوات برق بوده که این کار در حوزه برق صنعتی آغاز شده و نیروگاه ها یکی پس از دیگری فعال می‌شود که از جلوه های پیشرفت کشوراست .

وی با بیان اینکه در حوزه آب نیز اقداماتی در خوزستان انجام شد و کاری که قرار بود در طی ۳ الی ۴ سال انجام شود طی چند ماه توسط متخصصین داخلی اقدام شد افزود: امروزه مردم خوزستان شاهد هستند که با مدریت خوب در حوزه آب انجام و در شهرهای دیگر نیز در حال اقدام است.

قطار پیشرفت کشور در حال حرکت است

مقام عالی دولت با اشاره به اینکه قطار پیشرفت کشور در حال حرکت است و شتاب گرفته است افزود : پروژه‌هایی از قبل شروع شده بود اما این شتاب امروزه در بسیاری از پروژه‌ها ایجاد شده که این شتاب چیزی است که مردم انقلابی انتظار دارند و می‌خواهند که کارها به صورت جهادی انجام بگیرد .

رئیس جمهور با بیان اینکه افرادی تصور می‌کردند که با تحریم و تهدید ها متوقف و حرکتمان کند شود افزود : ولی با حفظ عزت و اقتدار و با اتکا به خداوند و اعتماد به داشته های موجود کار در حال دنبال و کارها شتاب گرفته است .

آیت اله رئیسی با بیان اینکه در حوزه نفت و گاز نیز دشمن انتظار داشت که صادرات نفت صورت نگیرد و صفر شود بلکه علیرغم تحریم ها به همان میزان قبل از تحریم ها بوده صادرات انجام می‌شود بیان کرد : در این حوزه کارهای بسیاری انجام شده است و دشمن دید که تهدیداتش بی‌ثمر بوده و رسماً اعلام کرد که این فشارهای حداکثری شکست خورده و تأثیری نداشته است .

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال فتنه گری و کند کردن پیشرفت در کشور هستند بیان کرد : مقام معظم رهبری در فتنه اخیر فرمودند که علت تمام این توطئه های دشمنان به دنبال پیشرفت های کشور است.
مقام عالی دولت با بیان اینکه دشمن خواستار منزوی ساختن ایران بود، خاطرنشان کرد: ارتباط ما با کشورهای همسایه و سازنان های بین المللی منطقه‌ای دنیا برقرار شد و آنچه برقرار بود ارتقاء پیدا کرد.

آیت اله رئیسی با اشاره به اینکه در سال اول این دولت تجارت ما ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و تراز اقتصادی کشور در حال مثبت شدن است افزود: سهم ما در تجارت و اقتصاد و ترانزیت منطقه با توجه به‌ رشد قبل قابل قیاس است و فعالیت تزارزیتی در ابن مدت فوق‌العاده‌ است.

وی تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند وضعیت پولی و مالی ما را با تحریم محدود کنند اما دیدند که ما محدود نشدیم و کارهای بانکی و پولی را پیش میریم ودر تمام توطئه‌ها شکست خوردند و به دنبال ایجاد اغتشاش در کشور شدند تا کشور پیشرفت و تولید نداشته باشد.

شعار سال پادزهر تمام توطئه های دشمنان است

رییس جمهوری با بیان اینکه رهبری با آگاهی از نیاز کشور امسال را سال تولید ،دانش بیان و اشتغال آفرین را نام گذاری کرد افزود: این شعار پادزهر تمام توطئه های دشمنان است چرا که دشمن نمی‌خواهد ما در هیچ زمینه‌ای پیشرفت و تولید داشته باشیم.

آیت اله رئیسی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد نخبگان ما در کشور تولید علم کنند یا نمی‌خواهد کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل بر مدار تولید قرار بگیرد ، فناوری در این کشور توسعه یابد اظهار کرد: تولید علم، برق ،فعال شدن صنایع در کشور قدرت می‌آورد ،قدرت فقط به موشک نیست؛ بله، موشک قدرت می‌آورد، صنایع نظامی قدرت می‌آورد اما قدرت فقط در صنعت نظامی نیست.

وی بیان اینکه یکی از قدرت‌های کشور در علم و فناوری است افزود : امروز ما در علم و فناوری حرف گفتنی در منطقه و برای دنیا داریم و دشمن نمی‌خواهد ما در علم و فناوری و در کشاورزی، صنعت و معدن حرف برای گفتن و نیز پیشرفت داشته باشیم.

مقام عالی دولت با بیان اینکه تمام این اغتشاشات برای این است که برای علم و دانش مزاحمت ایجاد کند، افزود: این اغتشاشات برای آن است که برای کسب‌وکار مردم زحمت ایجاد کند،اغتشاشات ظلم به علم و دانش‌افزایی و ظلم به کسب‌وکار مردم و ظلم به مردم بی‌گناهی است که در خیابان‌ها مورد آسیب قرار می‌گیرند.

اغتشاش ظلم به مردم ، پیشرفت ،آرامش، امنیت کشور است

آیت اله رئیسی با بیان اینکه باید در این اغتشاشات به وضوح دست دشمن را دید افزود: دشمن می‌خواهد قطار پیشرفت کشور از حرکت باز بماند، تمام هدف این است که ما دنبال ایجاد اشتغال باشیم ولی او می‌خواهد مردم را بیکار کند و مردم را عصبانی کند.

وی با بیان اینکه آنهایی که در سنگر این نظام در حوزه برق، کشاورزی، آب و...فعالیت می‌کنند در حال جهاد هستند که باید این سنگر را حفظ کنند که به نوعی مبارزه با دشمن است ‌بیان کرد: اغتشاش ظلم به مردم ، پیشرفت ،آرامش، امنیت کشور است.

رئیس جمهوری با اشاره به حوادث روزهای گذشته در زاهدان، اظهار کرد: اغتشاشات ظلم به مردم بی‌گناهی است که در زاهدان با مهاجمانی که به آنان حمله کردند مواجه شدند و مورد ظلم قرار گرفتند که مسبب این ها اغتشاشات است.

اغتشاشات زمینه حرکت های تروریستی است

رئیسی با بیان اینکه خواست دشمن این است که پیشرفت کشور دچار اختلال شود و همین اغتشاشات زمینه حرکت‌های تروریستی شود افزود : شاهد بودیم که در سومین حرم اهل بیت کشور در شاهچراغ مردم بی‌گناه در حال عبادت و بندگی خدا را به رگبار بستند و بعد داعش مسئولیت آن را برعهده گیرد که بستر برای این حرکت های تروریستی را اغتشاشات فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه لازمه کار ،تلاش ،علم افزایی، تولید فعالیت در کشور آرامش و امنیت است بیان کرد: امنیت اصل است و همه اقدامات فرع به حفظ امنیت در کشور است و دست دشمن را در این توطئه ها و فتنه ها باید دید ،دشمنی که نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت کند.

اجازه نمی‌دهیم قطار پیشرفت کشور کند و متوقف شود

رئیس جمهوری تأکید کرد : پیام ما این است به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد قطار حرکت پیشرفت و فعالیت کشور کند یا متوقف شود و تمام تلاشگران در کشور این مسائل به هیچ عنوان شمارا در تصمیم و اراده فولادین سست نکند و مصمم باشید .

راه حل مقابله با فتنه ها و توطئه ها تلاش و ناامیدی دشمن است

رئیسی با بیان اینکه دانشگاه امروز ما محل پرورش نبردهای فرهیخته، باسواد و اثرگذار هستند باید به عنوان یک جایگاه علم افزایی ،معرفت افزایی و بصیرت افزایی و پرورش انسان های آینده ساز شتابان، نیروگاه ها ،مدارس ،مراکز صنعتی تلاششان مضاعف شود افزود: اگر بخواهیم دربرابر فتنه‌ها و توطئه‌ها ایستادگی کنیم راه حل آن فقط تلاش و ناامید کردن دشمن است .

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان، صنعتگران، بازاریان، اساتید ، تمامی فعالان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی بدانند که راه پیشرفت کشور امید آفرینی در دل مردم ،ناامیدی دشمن ، فعالیت و تلاش بی وقفه برای پیشرفت کشور ، تولید ،دانش بیان، اشتغال است .


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha