غرب زنجان نیاز به نگاه متفاوت دارد /۲۰ میلیون مترمکعب پساب در حال باز تخصیص است

استاندار زنجان با بیان اینکه ۹۸ درصد غرب استان زنجان روستا است گفت : در غرب استان زنجان نیازمند نگاه متفاوت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،محسن افشارچی امروز در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات با حضور رئیس‌جمهوری ضمن تشکر از فعالیت جهادی دست‌اندرکاران این پروژه اظهار کرد: این اقدام طی ۸ ماه قبل به نتیجه رسید که توانستیم قبل از پیک انرژی وارد مدار شد که این مهم با ورود خاص وزیر نیرو محقق شد .

وی با بیان اینکه این نیروگاه در منتهی الیه غرب استان زنجان است و این منطقه به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی نسبت به شرق،جنوب، شما را جنوب غرب استان عقب‌تر است، بیان کرد: این استان در قسمت شرق به نسبت مناطق دیگر استان از لحاظ خاک حاصلخیزی،زیر ساخت های توسعه و...مناسب تر هستیم که برای جنوب استان نیز برنامه‌هایی را داریم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از جنوب استان زنجان گندم خریداری شد که این امر قطعآ بر ضریب جینی استان تأثیرگذار خواهد بود.

افشارچی با بیان اینکه امسال در شمال استان زنجان نیز وضعیت کشاورزی مطلوب است، بیان کرد: در غرب زنجان نیازمند یک نگاه متفاوت هستیم که با افتتاح این نیروگاه بخشی از زیرساخت توسعه در این منطقه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این منطقه حدود ۱۲.۵ درصد مساحت استان را تشکیل می‌دهد در حالی که ۳درصد جمعیت در این منطقه ساکن است افزود : در استان زنجان در هر کیلومترمربع حدود ۵۰ نفر ساکن هستند درحالی‌که در این بخش در هر کیلومترمربع ۱۰ نفر ساکن هستند که نیاز به انرژی بیشتری است .

این مسئول با بیان اینکه ۹۸ درصد منطقه غرب استان روستا است افزود: از لحاظ زیرساختی بغیر از نیروگاه شهرک صنعتی شهید شهریاری با مساحت ۷۰۰ هکتار وجود دارد که ۴۰۰ هکتار آن واگذارشده است و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی در حال انجام است که منجر به اشتغال بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر منجر خواهد شد و ۲۰۰ هکتار هم در حال واگذاری است .

افشارچی با بیان اینکه امسال نزدیک ۱۵ الی ۲۰ میلیون مترمکعب پساب را خواهیم داشت که در حال باز تخصیص است افزود: با این اقدام به صنعت پساب فاضلاب داده می‌شود که اتفاق مبارکی است .

وی ابراز کرد: تنها مشکلی که در این منطقه با آن مواجه هستیم مشکل آب است که با تدابیری که اندیشیده می‌شود امیدواریم در میان‌مدت این مشکل حل شود.

استاندار زنجان با اشاره به جنگ تمدنی که جمهوری اسلامی با آن درگیر است، بیان کرد: یکی از رده‌های درگیر در این امر مسئله کارآمدی و افزایش کارآمدی جمهوری اسلامی است، هر تلاش و هر گامی که در این راستا برمی‌داریم حسنه‌ای است که به حسابمان نوشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha