ثبت رکورد ۱۴۰۰۰ تن آسفالت ریزی طی یک هفته  در منطقه 17

با اجرای بالغ بر 14 هزار تن تراش و روکش آسفالت در سطح معابر و خیابان های منطقه 17 در طرح خدمت، چهره محلات به سمت نو شدن متحول می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، طرح خدمت از 30 مهرماه در سطح نواحی سه گانه منطقه 17 آغاز شده و تا 6 آبان ماه ادامه خواهد داشت ؛ اجرای این طرح با هماهنگی و اتحاد و همدلی تمام دستگاه های اجرایی و خدمت رسانی منطقه انجام می شود. طی یک سالی که از مدیریت جدید شهری منطقه می گذرد، گام های تحولی بسیاری در سطح منطقه برداشته شده است. با اجرای این طرح بیش از پیش تحول خدمت رسانی در حوزه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری ادامه خواهد داشت. در این طرح با تراش و روکش آسفالت به صورت مکانیزه، نیمه مکانیزه و دستی بیش از 120 معبر اصلی و فرعی نوسازی و مرمت خواهند شد.


در این دوره مدیریت شهری با اقدامات صورت گرفته در حوزه های عمرانی، ترافیک و خدمات شهری، منطقه به سوی تحول در ارائه خدمت حرکت کرده است؛ به عنوان نمونه فقط طی 4 ماه ابتدایی سال جاری، 15 هزار و 500 تن تراش و روکش مکانیزه آسفالت در سطح منطقه اجرا شده است، این در حالی است که طی هفت سال گذشته فقط 7 هزار و 380 تن در منطقه آسفالت ریزی شده بود. در این طرح قرار است 105 هزار متر از معابر و خیابان های سطح منطقه با توزیع روزانه 2 هزار تن آسفالت و در کل اجرای بالغ بر 14 هزار تن تراش و روکش آسفالت، نونوار شود که با این عملیات عمرانی، چهره محلات نواحی سه گانه متحول خواهد شد.


رضا شنگی شهردار منطقه 17 با اشاره به اجرای طرح خدمت در چند روز گذشته در این منطقه، گفت: در روز نخست این طرح تمامی معابری که نیازمند نوسازی بود، عملیات تراش آسفالت معابر توسط معاونت فنی و عمران انجام شده بود.


شنگی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته 420 هزار متر مربع از سطح نواحی سه گانه منطقه 17 با 7 هزار و 800 تن تراش و روکش آسفالت و مرمت و نوسازی شده است، گفت: به عنوان نمونه عملیات عمرانی تخریب، زیرسازی و تراش و روکش آسفالت در خیابان های امامزاده حسن(ع)، فتحی، آقاجانی، عیوض خانی و لقمان حکیم، روغنی، آسیابر، شیخ محمدی، هلال احمر و بسیاری از خیابان های دیگر منطقه آغاز شد که هم اکنون این عملیات عمرانی در بسیاری از خیابان های فوق به اتمام رسیده است. همچنین عملیات مرمت و نوسازی در کوچه های رادپور، چنگیزی، اکبری و کوچه مکاری و تعداد قابل توجهی از کوچه های فرعی مشرف به خیابان آقاجانی و فریدون احمدی به طور کامل انجام شده است.


کاهش تصادفات و ترافیک با اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب


شهردار منطقه با اشاره به اجرای اصلاح هندسی و عملیات تعریض در مسیر کندرو بزرگراه نواب تصریح کرد: طی این مدت اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب در حال انجام بوده که با اتمام این عملیات، آمار تصادفات اعم از جرحی، خسارتی و فوتی بزرگراه نواب به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به خدمات دیگر حوزه حمل و نقل و ترافیک طی چند روز اخیر، گفت: در بخش حمل و نقل و ترافیک، خدماتی از قبیل نصب و مرمت تابلو، نصب تجهیزات ترافیکی، شست و شوی تابلوها و رسیدگی کامل به وضعیت نگهداشت سرپناه ایستگاه های اتوبوس، خط کشی بلوک عابر پیاده و نوشتار، خط کشی محوری، خط کشی ایستگاه اتوبوس و بلوک عابر پیاده و نوشتار در سطح منطقه انجام شده و ادامه دارد.

شهردار منطقه افزود: به عنوان نمونه بخشی از این خدمات شامل نصب و مرمت تابلوها و کلیه تجهیزات ترافیکی، شست و شوی تابلوها و رسیدگی کامل به وضعیت نگهداشت سرپناه ایستگاه های اتوبوس در خیابان امامزاده حسن(ع) واقع در ناحیه یک، نصب و مرمت تابلوها و کلیه تجهیزات ترافیکی و شست و شوی تابلوها در خیابان قدرتی واقع در ناحیه دو بود. همچنین تعداد 62 عدد خط کشی بلوک عابر پیاده و 8 عدد نوشتار در خیابان های اجرایی شده است.

نصب و جانمایی 100 مخزن ۱۱۰۰ لیتری بازسازی شده در روزهای آتی
در حوزه خدمات شهری و محیط زیست، خدماتی در بحث نگهداشت شهر از قبیل پاکسازی در و دیوارها از برچسب های تبلیغاتی، شست و شوی کرکره مغازه ها با دستگاه واترجت، رفت و روب معابر و خیابان ها، لایروبی و شست و شوی انهار، نظافت کوچه های فرعی و اصلی، غرس نهال در کوچه های فرعی و اصلی، شست و شو و رنگ آمیزی مخازن انجام می شود. همچنین تعداد 100 مخزن پسماند 1100 لیتری از طریق سازمان پسماند تحویل منطقه خواهد شد که در سطح محلات منطقه جانمایی و نصب می شود.


شنگی در خصوص خدماتی که در بخش خدمات شهری طی چند روز گذشته انجام گرفته، گفت: در راستای اجرای این طرح، روزانه 120 کارگر خدمات شهری مشغول فعالیت و خدمت رسانی در سطح منطقه هستند. روزانه به وسیله 6 دستگاه واترجت تعداد 205 مخزن و و زیرمخزن شست و شو داده شد. همچنین طی این مدت 180 مخزن و زیرمخزن نیز رنگ آمیزی و 970 المان شست و شو داده شد.

وی با اشاره به لایروبی انهار در چند روز گذشته، اظهار کرد: طی این مدت، 14 هزار و 200 متر طول از انهار سطح منطقه لایروبی شد. همچنین به وسیله 7 دستگاه بابکت نخاله های موجود در سطح منطقه جمع آوری شد. در بخش پسماند تعداد 450 بروشور آموزشی با موضوع تفکیک پسماند از مبداء، 300کارتن پلاست و 163کیلوگرم کیسه تجزیه پذیر بین شهروندان سطح منطقه توزیع شد. همچنین آموزش های شهروندی مربوط به تفکیک پسماند از مبداء از طریق آموزشگرهای منطقه به 520 نفر از به شهروندان در معابر، درب منازل و مدارس داده شد.

شهردار منطقه افزود: طی چند روز گذشته، هزار و 150 متر مربع کندوکوب، 400 مترمربع بازپیرایی فضای سبز و غرس 96 اصله درخت در سطح نواحی سه گانه منطقه توسط نیروهای خدمات شهری و محیط زیست انجام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha